



Három hét pihenő után Európában folytatódik a rali világbajnokság és ismét murván mérkőzik meg a mezőny. A 2004-es őszi dátum helyett ezúttal tavasszal kerül sor az olasz futamra Szardínia szigetén.
Ez a verseny egyben az első a négy durva murvás rali sorában, melyeket mediterrán országokban tartanak (Olaszország, Ciprus, Törökország, Görögország).
A tavaly még októberében rendezett futam sokkal nehezebbnek bizonyult, mint azt előzetesen várták. Gyors és murvás verseny helyett lassú és kövekkel tarkított pályával szembesültek a csapatok.
Akkor két magyar pilótának, Bútor Róbertnek és Benik Balázsnak is szurkolhattunk, most nincs magyar résztvevője a futamnak. Nekünk itt van a 12. Vredestein Miskolc Rali.
Az elmúlt évben a nehéz körülmények között sorra hullottak el a gyári autók. Végül Solberg nyerte a futamot, de meglepő módon a nem gyári támogatású pilóták is igen előkelő helyeken értek célba.
Szardínia a második legnagyobb mediterrán sziget, híres luxus üdülőhelyéről, Porto Rotondóról, amely a start- és célceremóniának ad majd helyet. A tavalyi szűk és kanyargós gyorsasági szakaszokat 2005-re több helyen megváltoztatták a szervezők.
A verseny csak a világbajnokságban számít viszonylag újnak, hiszen korábban az Európa-bajnokság része volt. A nyolcvanas években több ismert pilóta – így Markku Alen, Miki Biasion, Henri Toivonen, Juha Kankkunen – előszeretettel indult ezen a futamon.
A 2005-ös szezon eddigi része jól alakult a Peugeot Sport számára, hiszen már 12 pontos előnnyel vezet a Citroënnel és 15-tel a Subaru előtt. Egyelőre reálisnak tűnik, hogy idén megnyerjék ötödik konstruktőr világbajnoki címüket, mielőtt más szakágra váltanának.
Pilótáik, Markko Märtin és Marcus Grönholm, a harmadik és ötödik helyen állnak az egyéni ponttáblán és mindketten azon ötös csoporthoz tartoznak, akiknek sikerült az élen egy kissé elhúzni a többiektől.
“A rali az évnek más szakaszában kerül most megrendezésre és a gyorsasági szakaszok némelyike is új. Akkor látjuk, hogyan megy majd a verseny, ha majd ott leszünk. Egy biztos: a Pirelli abroncsok versenyképesek voltak tavaly és ez biztató.
Én személy szerint azon leszek, hogy minél több pontot gyűjtsek, miközben folytatom az autó beállítását az én vezetési stílusomhoz. Új-Zélandon egy kicsit igazítottam azon, ahogyan vezetettem az utolsó nap során és ez eredményes volt.” – szögezte le Markko Märtin.
Annak érdekében, hogy a 307 WRC megszerezze első 2005-ös győzelmét Szardínián, a Peugeot Sport továbbfejlesztette autóját és miután ezen a ralin is döntő jelentősége lesz az abroncsoknak, nagyon sokat ígérő az a tény, hogy tavaly itt egy Pirelli abroncsos autó ért célba elsőként.
A világbajnokságban vezető Petter Solberg nagy reményekkel vág neki az első mediterrán ralinak, hiszen amellett, hogy ő áll az egyéni ponttábla élén, az utolsó ralit is ő nyerte Új-Zélandon.
“Az Új-Zéland Rali jól sikerült számunkra, elégedett vagyok a végső eredménnyel. Szardínia nagyon jól kell, hogy alakuljon, és szerintem jó esélyünk van a győzelemre, amennyiben minden rendben lesz. Más mint Új-Zéland volt, sokkal szűkebb és kanyargósabb. Én leszek az első az úton, de ez az ára a világbajnokságban való vezetésnek, így nem panaszkodom!” – nyilatkozta a norvég pilóta.
A Citroën nem kevésbé bizakodó, hiszen tavaly mindkét autója dobogós helyezést ért el és Sebastien Loeb jelenleg második a pilóták között.
A versenyről:
A 2005-ös Szardínia Rali három napon át tart, s a 17 gyorsasági szakasz 350,03 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza: 1192,28 km. Murvás verseny révén az elért időeredményeket erősen befolyásolhatja az indulási sorrend, hisz az élről startoló versenyzők fogják megtisztítani a pályát később induló vetélytársaik előtt.
A világbajnokság állása az Új-Zéland rali után:
Pilóták:
1. P Solberg 26 pont
2. S Loeb 25 pont
3. M Märtin 23 pont
4. M Grönholm 20 pont
T Gardemeister 20 pont
6. H Rovanperä 11 pont
7. G Panizzi 7 pont
8. F Duval 5 pont
Konstruktőrök:
1. Peugeot 43 pont
2. Citroën 31 pont
3. Subaru 28 pont
4. Ford 26 pont
5. Mitsubishi 24 pont
6. Skoda 4 pont
(Forrás: Amber PR)
