Az utastér minősége a drágább Volkswagen modellekkel is könnyedén felveszi a versenyt
Az autó egyik legjobb rész az új futómű. Elöl McPherson rugóstagokat, hátul négylengőkaros konstrukciót találunk
Nagyobb lett az autó, amivel az utastér és a csomagtartó is bővült, az autó mégis kecsebb mint elődje
11 fotó
Manapság általában kétfajta kombit kínálnak a vevőknek. Az egyik hatalmas csomagtartót kínál, a másik gyártó sportkombinak hirdeti autóját és inkább a formára megy rá. A Skoda az új Octavia Combi megalkotásával a kettőt ötvözte. Alaphelyzetben a csomagtartója nagyobb, mint az eggyel magasabb kategóriában induló Citroën C5-ösé, vagy a Ford Mondeóé.

Az 580 literes űrtartalmú poggyásztérrel egy családi nyaraláskor sem jövünk zavarba. Sőt, hogy a holmink ne éljen önálló életet, 12 rögzítőfülhöz köthetjük ki őket, de rögzítőhálók is rendelkezésünkre állnak.

Nem kell aggódnunk a tömeg miatt sem, mert 660 kilogrammig terhelhető az autó. 1/3-2/3 arányban ledönthetőek a hátsó ülések, amivel akár 1620 literes tér is kinyerhető a hátsó részből.

Nemcsak méretében kiemelkedő az Octavia kombi csomagtartója, de kialakításában is. Ahogy az autó utastere, úgy a poggyásztér is igényes műanyagokat kapott. Olyan megoldások teszik kényelmessé a használatot, mint az egy érintésre hátracsúszó csomagtér roló, egyes változatokban pedig a csomagtér belsejében zárható rekeszeket találunk.

Hat motorral kínálják az Octavia Combit. Az alapmotor 1,4-es 75 lóerővel, az egy-hatos 102 lóerős. Emellett még két benzines erőforrás kérhető. Mindkettő közvetlen-befecskendezéses, az 1,6-os 115, a 2,0 literes 150 lóerős.

Ahogy a Volkswagen csoport legtöbb autójánál, itt is két dízelmotorból áll a gázolajos paletta. Az 1,9-es PD TDI 105 lóerős és 250 newtonmétert tud, a 2,0 PD TDI pedig 140 lóerő mellé 320 newtonméteres nyomatékot ad.

Az 1,6-os benzinesek és az 1,9-es dízel alapesetben ötsebességes kézi váltóval készül, a másik három motor hatfokozatút kap. A 2,0 FSI választható hatsebességes Tiptronic rendszerű automatával, a dízelek pedig duplakuplungos DSG-vel is.

4×4-es változatban is kapható lesz a kombi Octavia, amely csak a 2,0 FSI és 1,9-es TDI motorral készül. Előbbi 7,2 utóbbi 6,5 millióba kerül. Az 1,4-es Classic alapára 3 999 000 forint. 1,6-os Octavia Combi 4 356 000 forinttól kapható, a kisebbik, 1.9-es dízel 5,07 millió forinttól vehető meg.

Háromféle felszereltségi szinttel kerülnek forgalomba az autók (Classic, Ambiente és Elegence), a 4×4-es változatok ettől eltérnek. Az Ambiente felára motortól függően 63, illetve 71 ezer forint, az Elegance-é további 331 ezer az alapfelszereltséghez képest.

Az alapfelszereltség része a légkondicionáló, a 4 légzsák, a központi zár, a blokkolás- és kipörgésgátló, az elektromos ablakemelők és az elektromos külső tükrök is. 2005-ben 300 kombi Octaviát szeretne értékesíteni az importőr. Emellett a Skoda piaci részesedését a tavalyi 8,2 százalékról szeretnék 9-re növelni, 17,5 ezer autó eladása mellett.