A Jaguártól érkező 4,2 literes kompresszoros erőforrás teljesítményét 25 százalékkal növelték
Valahogy így fog kinézni az 500 lóerős változat is, a képen még a 4,4-es 380 lóerős BMW motorral szerelt 580S típus látható
5 fotó
A Range Rover Sport mellett a Land Rover a nagy Range Roverből is elkészítette a kompresszoros változatot. Míg a Range Sport benzines változatai 300, illetve 390 lóerőt tudnak, addig az utóbbiban – amely 2006-ban kerül a szalonokba – a 4,2-es kompresszoros blokk 400 lóerőt teljesít.

Ezzel azonban nem mindenki elégedett. Az idén 30 éves születésnapját ünneplő Overfinch átdolgozta a Jaguartól származó, 4196 köbcentis V8-as erőforrást.

A tuning után a motor már 500 lóerőt teljesít, amivel maga mögé utasítja legtöbb ellenfelét. A BMW X5 4,8is 360 lóerős, a Mercedes ML 55 AMG pedig 347 lóerőt tud. A Porsche Cayenne továbbra is unikum, hiszen a Turbo alapból is 450 lóerős, de 500 lóerős változata is létezik.

Mind a szívó, mind a kipufogó oldalon módosításokat végeztek a szakemberek. A hangzásról rozsdamentes acélból készült sportkipufogó gondoskodik. Overfinch változatban a Range Rover és a kisebb Range Rover Sport is 6,2 másodperc alatt teljesíti a 100-as sprintet. Legnagyobb sebességük pedig 250 km/óra lesz.

Az autók külsejét elsősorban a futómű és felnik fogják meghatározni. A 22 colos Tiger kerekek és a hozzájuk tartozó ültetés, – amit a légrugózás átprogramozásával értek el – igazán machós benyomást kelt. Mindemellett a spoilerekről sem feledkeztek meg, amikből jutott a lökhárítókra, a küszöbökre és tetőre is.

A részletekre is figyel a tuningcég, egyedi hűtőmaszkok, oldalsó “kopoltyúk” és hátsó lámpák is rendelhetők. Az utastérben a sportos vonalat erősítik, de a vevőknek e megszokott luxusról sem kell lemondaniuk.