Új autó, új üzemanyag: a benzines Leon Cupra R versenyautó után idén egy Altea PD TDI-vel áll rajthoz az adRenaline Racing Team
Iszonyatos lassulást produkál a hat dugattyús AP versenyfék
Jelenleg 140 lóerős a motor, a cél mintegy 200 lóerő. Kanyarba és féktávon már nagyon jó az autó
Zengő Zoltán az első tesztek után dicsérte a féket és a futóművet, a motorra még tuning vár
16 fotó
Új autót épített az idei szezonra az adRenaline Racing Team. A csapat minden tekintetben új utakra lépett, mivel egy dízel SEAT Alteából építettek versenyautót. A döntés egyik mozgatórugója a dízel Altea csúcsmodell magyarországi sikere.

A 2004-ben értékesített sportos családi Alteák mintegy 40 százaléka a 2.0 PD TDI motorral talált gazdára Stylance kivitelben. Néhány hete a 140 lóerős dízelmotoros Altea a 2.0 FSI benzines modellnél alacsonyabb áron, 5 282 000 forintért kapható jó felszereltséggel.

Erre a háttérre alapozva az adRenaline Racing Team egy sötétszürke Alteát alakított át versenyautóvá. A novemberben megkezdett munka eredménye egy igazán zora pályaautó lett.

Elöl-hátul KW versenyfutómű váltotta fel a gyárit. A futómű legtöbb paramétere állítható, ami a tesztelés során sok finombeállítás elvégzésére ad lehetőséget. A KW rugóstag a széria alsó lengőkarra támaszkodik, mivel ez az alkatrész a versenypályás igénybevételt is bírja.

A SEAT Altea széria súlyából mintegy 300 kilót sikerült lefaragni, a belső tér kipakolásával, üvegszálas műanyag motorháztetővel és más megoldásokkal.

Az első szélvédő és az első háromszögablakok kivételével az összes üveget plexire cserélte a csapat. Az autóba behegesztett bukócső súlya nagyjából 80 kilogramm.

Jelenleg a kétliteres, 16 szelepes PD TDI motor még teljesen széria, teljesítménye 140 lóerő. Zengő Zoli elmondta, hogy adRenaline Power-Box és más tuningfogások bevetésével a motorból körülbelül 200 lóerőt fognak kihozni.

Nyomatékból Zengő Zoltán 400 newtonméterre számít és az Altea minőségét bizonyítja, hogy ezt nyomatékot versenykörülmények között is a széria féltengelyek adják tovább!

A csapat ezen a héten tette meg az első kilométereket az autóval. A hungaroringi edzésen a szerelők 10 óra körül elkezdték melegíteni a motort, majd Zengő Zoli megtette az első óvatos kört. Az autó ellenőrzése után Zengsi nagyobb tempót diktált a verseny Alteának.

Zengő Zoltán elégedetten jött le a pályáról. A tavalyi Leon Cupra R versenyautónak is a futómű és a fék volt a legkeményebb aduja, ami az Altea esetében sem lesz másképp az első körök alapján. A140 lóerős motorteljesítmény a versenyzéshez kevés, de a motortuning még csak most következik.

Zengő Zoltán az idei évtől nem csak pilótaként és csapatvezetőként, hanem gyorsasági szakágvezetőként is meghatározó szereplője a gyorsasági országos bajnokságnak, így előfordulhat, hogy nem minden futamon áll rajthoz.

Az Autós Gyorsasági Országos Bajnokság első versenyhétvégéjét 2005. április 29. és május 1. között rendezik a Hungaroringen a Heidelberg Kupáért.