



A 2004-ben értékesített sportos családi Alteák mintegy 40 százaléka a 2.0 PD TDI motorral talált gazdára Stylance kivitelben. Néhány hete a 140 lóerős dízelmotoros Altea a 2.0 FSI benzines modellnél alacsonyabb áron, 5 282 000 forintért kapható jó felszereltséggel.
Erre a háttérre alapozva az adRenaline Racing Team egy sötétszürke Alteát alakított át versenyautóvá. A novemberben megkezdett munka eredménye egy igazán zora pályaautó lett.
Elöl-hátul KW versenyfutómű váltotta fel a gyárit. A futómű legtöbb paramétere állítható, ami a tesztelés során sok finombeállítás elvégzésére ad lehetőséget. A KW rugóstag a széria alsó lengőkarra támaszkodik, mivel ez az alkatrész a versenypályás igénybevételt is bírja.
A SEAT Altea széria súlyából mintegy 300 kilót sikerült lefaragni, a belső tér kipakolásával, üvegszálas műanyag motorháztetővel és más megoldásokkal.
Az első szélvédő és az első háromszögablakok kivételével az összes üveget plexire cserélte a csapat. Az autóba behegesztett bukócső súlya nagyjából 80 kilogramm.
Jelenleg a kétliteres, 16 szelepes PD TDI motor még teljesen széria, teljesítménye 140 lóerő. Zengő Zoli elmondta, hogy adRenaline Power-Box és más tuningfogások bevetésével a motorból körülbelül 200 lóerőt fognak kihozni.
Nyomatékból Zengő Zoltán 400 newtonméterre számít és az Altea minőségét bizonyítja, hogy ezt nyomatékot versenykörülmények között is a széria féltengelyek adják tovább!
A csapat ezen a héten tette meg az első kilométereket az autóval. A hungaroringi edzésen a szerelők 10 óra körül elkezdték melegíteni a motort, majd Zengő Zoli megtette az első óvatos kört. Az autó ellenőrzése után Zengsi nagyobb tempót diktált a verseny Alteának.
Zengő Zoltán elégedetten jött le a pályáról. A tavalyi Leon Cupra R versenyautónak is a futómű és a fék volt a legkeményebb aduja, ami az Altea esetében sem lesz másképp az első körök alapján. A140 lóerős motorteljesítmény a versenyzéshez kevés, de a motortuning még csak most következik.
Zengő Zoltán az idei évtől nem csak pilótaként és csapatvezetőként, hanem gyorsasági szakágvezetőként is meghatározó szereplője a gyorsasági országos bajnokságnak, így előfordulhat, hogy nem minden futamon áll rajthoz.
Az Autós Gyorsasági Országos Bajnokság első versenyhétvégéjét 2005. április 29. és május 1. között rendezik a Hungaroringen a Heidelberg Kupáért.
