



50 különböző technológiai újdonságot építettek be a Cadillac STS SAE 100-as tanulmányautóba, amiből 19 még eddig sohasem, 22 más márkáknál már igen, 9 pedig a 2005-ös STS modellben volt eddig látható.
Habár a tanulmány nem száguldozásra készült, azért arra is alkalmas, mivel egy 505 lóerős, 6 literes, kompresszoros motor dolgozik benne, 705 newtonméteres maximális nyomatékkal.
Egy új, a kormányról is kapcsolható hatsebességes automata juttatja az erőt a hátsó tengelyre, egy elektronikusan vezérelt sperrdiffin keresztül. A számítógéppel telepakolt motortér egyik legérdekesebb része az a monitor, aminek feladata az olaj minőségének állandó ellenőrzése, és a kenőanyag hátralevő élettartamának becslése.
Egy átlagembert valószínűleg jobban lenyűgöznek azok a kütyük, amik az utastérben kaptak helyet, és a kényelmet, valamint a biztonságot hivatottak szolgálni.
Ilyen például az a háromdimenziós navigációs rendszer, amely műholdak segítségével még a fákat és lámpaoszlopokat is megjeleníti, valamint az a head-up display, amely a legfontosabb információkat a szélvédőre vetíti, négy különböző színben.
Természetesen beépítésre került a távolságtartó radar, a holttérben lévő autókra, valamint a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. A tolatókamera egy monitorra vetíti képét. Már szokványosnak számít a hűthető ülés, nem úgy, mint a fűthető kormánykerék, de az állítható pedálsor is ámulatba ejti az átlag autókhoz szokott embereket.
A hátsó utasok is minden földi jóban részesülnek, DVD-s hifi rendszer saját képernyővel, és Xbox játékkonzol is enyhíti a hosszú utazás fáradalmait. Fagyos reggeleken a melegített ablakmosó folyadék gyorsíthatja meg az elindulást, a magától nyíló és záródó üzemanyag betöltő nyílás pedig a tankolást teszi kényelmesebbé.
Ugyan nem elektronikai, de szintén újdonságnak számítanak az STS-re szerelt felnik. Három év eredménye az a szénszálas műanyagból, de magnézium küllőkkel és titán csavarokkal készülő felni, ami nemcsak nagyon erős, de rendkívül könnyű is.
A Cadillac STS SAE 100 folyamatosan mozgásban lesz, mintegy mozgó laboratóriumként adatokat szolgáltatva a beépített technológiák együttműködéséről és a jövőbeni fejlesztési irányokról.
