Könnyed sima győzelem
Marcus Grönholm vasárnap újabb három szakaszt nyert meg, így Mexikó után Új-Zélandon is második lett
Továbbra is vezeti a pilóták világbajnoki pontversenyét Petter Solberg, miután újabb hat pontot gyűjtött
Ez volt pályafutása 12. győzelme Sébastien Loebnek, idén már másodszor nyert
Megszerezte első pontjait Francois Duval is. A belga a negyedik helyen végzett
22 fotó

Az utolsó napra Aucklandtől 180 kilométerre délre, a Tasman-tenger közelébe jelölték ki a pályákat a rendezők. Négy gyorsasági három pályán, és 86,97 kilométer maradt a vasárnapra.

Vb szinten nem túl sok, de éppen elég, hogy egy izgalmas csata eldőlhessen. A csata azonban elmaradt. Marcus Grönholm ugyanis sorban megnyerte az első három gyorsaságit (17., 18., 19.) és a reggeli hét másodperces előnyét 17-re növelte.

Petter Solberg nem igazán tudta tartani a finnel a lépést, de nem is forszírozta a harcot, szüksége van a harmadik helyért járó hat pontra. Sébastien Loeb viszont nem lassított, végig ott loholt Grönholm mögött, sőt még az utolsó gyorsaságin sem lazított, megnyerte ezt. Pedig ezen üldözői csak „poroszkáltak”

Sébastien Loeb-nek ez volt idei második (Monte Carlo után), összességében a tizenkettedik világbajnoki futamon elért győzelme. Ezzel a francia versenyző pontversenyben feljött a második helyre és egy pontra megközelítette a Petter Solberget.

Így tehát maradt a tegnapi sorrend, de hátrébb sem nagyon változott, nagyon messze voltak egymástól a pilóták. Francois Duval teljesítette vállalt feladatát és megszerezte idei első pontjait.

Egyedül az ötödik helyért járó négy pont tüzelte fel a pilótákat, Markko Märtint és Toni Gardeimeistert. A 17. szakaszon még Gardemeister volt a gyorsabb és 15,5 másodpercre növelte előnyét.

Märtin azonban a következő hármon rendesen elpáholta a gumiproblémákkal küzdő ellenfelét és 7,2 másodperces fórral átvette az ötödik helyet. Mindkét pilóta örülhet, hiszen pontjaikkal továbbra is ott vannak a Vb pontverseny élmezőnyében.

A Peugeot számára ennél is fontosabb, hogy két versenyzőjük pontot szerzett, és így már 12 ponttal vezetnek a Citroen és 15-el a Subaru előtt. A Ford tovább növelte rekordjukat, hiszen immár 48 verseny óta, mindig szerzett pontot a Ford.

Chris Attkinson harmadik WRC-s versenyén jól teljesített. Az utolsó napon már nem volt igazán gyors, de célba vitte a Subarut és pontokat szerzett. Mögötte a két Mitsubishi nem volt harcképes.

Mivel a mezőny elején rajtoltak, nem tudták azt a tempót autózni, amire képesek lennének. Ahogy tegnap is, ma sem találták a megfelelő gumit. Vagy túl kemény volt kevesebb tapadással, vagy nagyon hamar elkopott. Rovanperä úgy ért vissza a szervizbe, hogy a két hátsó felnijén nem volt gumi.

A Skodák a harmadik napon is elsőként rajtoltak, ami meg is látszott az időkön. Janne Touhino nem tudta befejezni a versenyt, mert a mai első gyorsaságin tönkrement a Fabia Turbója.

Ugyan célba tudott érni, de a 18. szakasz előtt kiállt azért, nehogy később tönkre menjen a motor. Idén ugyanis a raliban is két versenyt kell kibírni a motoroknak.

Armin Schwarz sem tudott segíteni a csapaton, nem találta az összhangot az autóval, de főleg e megfelelő gumi kiválasztásánál akadtak gondjaik. A csapat ezúttal pont nélkül távozott, de összességében nagyon komoly változtatásokra lenne szükség, mert ellentétben a többi csapattal ők csak szenvednek.

A privát Citroen Xsarával induló Manfred Stohl is a két Fabia előtt végzett a futamon. Sőt az osztrák a Mitsubishiket is megverhette volna, de egy megforgás miatt a második napon visszacsúszott a tizedik helyre.

Április 29-én a Szardínia Ralival folytatódik a Rali Világbajnokság. Viszonylag hosszabb murvás pályák, illetve 17 gyorsasági várja a csapatokat.


 

Új-Zéland Rali:

A verseny végeredménye:

1. Loeb-Elena Citroën Xsara WRC 3h34’51″6 99.4 km/h
2. Gronholm-Rautiainen Peugeot 307 WRC + 00’49″8
3. Solberg-Mills Subaru Impreza WRC + 01’08″7
4. Duval-Prevot Citroën Xsara WRC + 02’06″3
5. Martin-Park Peugeot 307 WRC + 03’09″1
6. Gardemeister-Honkanen Ford Focus WRC + 03’16″3
7. Atkinson-Macneall Subaru Impreza WRC + 04’37″2
8. Galli-Damore Mitsubishi Lancer WRC + 06’50″5
9. Rovanpera-Pietilainen Mitsubishi Lancer WRC + 07’44″6
10. Stohl-Minor Citroen Xsara WRC (privát) + 08’15″5
11. Schwarz-Wicha Skoda Fabia WRC + 10’18″0
12. Warmbold-Orr Ford Focus WRC (privát) + 14’37″3

A versenyzők nyilatkozatai a futam után:

Sébastien Loeb: Egyszerűen fantasztikus, hogy sikerült győznünk azután, hogy olyan szörnyen szerepeltünk Svédországban és Mexikóban. Most kiderült, csak a szerencse hagyott el minket azokon a versenyeken. Mivel az autó tökéletes és most már én is magabiztos vagyok ilyen pályákon, nagy reményekkel várom a finn futamot is.

Marcus Grönholm. Úgy indultam neki a futamnak, hogy akár győzhetek is. Ám ez a verseny közben megváltozott. A Sébastien-Citroen kombináció most olyan gyors volt, hogy nem volt esélyünk. Nagyon elégedett vagyok a második hellyel, hiszen jót küzdöttünk Petterrel, de mindvégig sikerült magam mögött tartani. Kicsit szomorú vagyok amiatt, hogy nem sikerült győzni, de a teljesítményünkkel összességében elégedett vagyok. Két jó versenyünk is volt, most már bizakodó vagyok.

Petter Solberg: Jelenleg nagyon boldog vagyok. Erre a futamra egy harmadik-negyedik helyet terveztem, ami sikerült és nagyon fontos pontokat gyűjtöttünk. Nem akartam elveszteni ezt a hat pontot, úgyhogy ma csak a célba érkezésre koncentráltam. Az érzéseim teljesen jók a világbajnoksággal kapcsolatban is. Jelenleg vezetem azt, de még sok futam van és nekünk is sokat kell dolgoznunk.

Francois Duval: Mindig is az volt a célom, hogy az első ötben végezzek. Nagy szükség volt már rá, hogy végre megszerezzem első pontjaimat magamnak és a csapatnak. Egyszerűen nem vállalhattam kockázatot. Ez a második murvás versenyem volt a Citroennel, de már most összeszoktunk.

Markko Märtin: Nagy előrelépés volt a mai nap, abban a tekintetben, hogy megértsem, hogyan is kell vezetni a 307 WRC-t ilyen pályákon. Az a baj, hogy ezt egy kicsit későn fedeztem fel. Egy kicsit többet kellett használnom a bal lábas fékezést, ami eltér az eddigi vezetési technikámtól. Lehetne jobb az eredményünk, de legalább az autóról és a gumikról sokat tanultam.

Toni Gardemeister: Reggel jól indult a verseny, gyorsabb voltam, mint Markko. Utána azonban nem voltak jók a gumijaim és nagyon óvatosan hajtottam. Az utolsó gyorsaságira keményebb gumikat tettünk fel. De nem volt már az új fejlesztésű abroncsokból így a régebbi típussal mentünk. Ez viszont nem volt olyan jó. Mindent megtettem, de nem tudtam magam mögött tartani. A pontszerzés mindig jó, de most nagyon csalódott vagyok, hogy elvesztettük az ötödik helyet.

Chris Attkinson: Klassz, hogy sikerült célba érnünk, de egy jobb eredménnyel boldogabb lennék. Sajnálatos, hogy több helyet is veszítettünk az első naphoz képest. Az volt a terv, hogy fokozatosan gyorsuljunk, de ez valahogy az ellenkezőjére fordult. Sokat tanultam viszont a beállításokról. Volt, ami működött volt ami nem. Az utolsó két szakaszon például remek volt az autó, de akkor már nem volt miért küzdeni.

Gianlugi Galli: A technikai problémák nagyon visszavetettek minket. Ettől kezdve pedig csak lassultunk, mivel az első felében indultunk. Nagyon csúszósak és összetettek voltak a pályák, de nem hibáztunk. Pontot szereztünk, ezzel úgy gondolom teljesítettük a feladatunkat. Én személy szerint elégedett vagyok.

Armin Schwarz: Ma reggel ismét rosszul választottam gumit, a puha változatok nem teljesítettek túl jól. Miután Janne megállt már nem is nyomtam neki, nagy volt az időkülönbség előttem és mögöttem egyaránt.

Janne Tuohino: Már az első szakasz elejénél erőtlenné vált a motor, és füst szállt be a vezetőfülkébe. Akkor már tudtam, hogy a turbóval lesz baj. Óvatosan vezettem, hogy kibírja a szakasz végéig, és lehúzott ablakkal mentünk, hogy tudjunk lélegezni. Úgy gondolom jó eredményt is elérhettünk volna, ha nincs az a probléma a verseny elején a számítógéppel. A rajtpozíció itt nagyon fontos és mi szinte végig elöl mentünk.

 

A világbajnokság állása:

Négy futam után:

Egyéni pontverseny:

1. Petter Solberg: 26 pont
2. Sébastien Loeb: 25
3. Markko Märtin: 23
4. Toni Gardemesiter: 20
5. Marcus Grönholm: 20
6. Harri Rovanperä: 11
7. Gilles Panizzi:7
8. Francois Duval: 5

Konstruktőri pontverseny:

1. Peugeot: 43 pont
2. Citroen: 31
3. Subaru: 28
4. Ford: 26
5. Mitsubishi: 24
6. Skoda: 4