



Éppen a fent említett célok miatt a Renault vezetői úgy döntöttek, hogy franciaországi gyárukba a minőségbiztosítás javításához segítségül hívják a Nissan embereit. Elsősorban a felső kategóriás autóknál (Nissan Maxima – Infiniti) szerzett tapasztalataik kamatoztatása végett.
Nem akar a Renault hibátlan autókat gyártani, ám a legjobbak akarnak lenni a minőség terén. Éppen ezért a gyártósorokat ellepték az ellenőrök, akik a készülő autón fellelhető hibák felkutatásán és kijavításán dolgoznak.
Ez a minőséget érintő változtatás elsősorban a Laguna, az Espace és a Vel Satis modelleket érintik, a vásárlóréteg igényeinek megfelelően, de kiterjed az olcsóbb modellekre is. Mindebben annyira bízik a francia gyártó, hogy plusz egy év garanciát ad a járművekhez.
Már elkészültek és meg is érkeztek hazánkba az új irányvonal képviselői. A héten megkezdődik a megújult Laguna, Vel Satis és Espace modellek értékesítése. Az itt megismerhető új Laguna ára nem emelkedik az elődmodellhez képest, így biztonsága mellett az is vonzó maradt.
5 130 000 forinttól vehető meg a 115 lóerős 1,6-os Authentique. Ebben az árban már hat légzsák, ABS és légkondicionáló is van több más extrával együtt. A sikergyanús 110 lóerős 1.9 dCi Authentique 5 665 000 forinttól vehető meg, a 120 lóerős dízellel ez a modell 165 ezer forinttal kerül többe. A legolcsóbb 2,2- es, 150 lóerős dízel 6 980 000 forintért kapható, Expression kivitelben.
A 3.0 V6-os benzines csúcsváltozat Initiale kivitelben 9 030 000 forintért vihető haza, ugyanez a 2,2-es dízellel 8 555 000-be kerül. Az Initiale felszereltségi listáján mind megtalálható a xenon fényszóró, az elektromos mozgatású bőrkárpitozású ülés, a tempomat, a tolatóradar.
A biztonság terén is fejlődött az autó, megkapta ugyanis a Renault harmadik generációs SRP balesetmegelőző és védelmi rendszerét, továbbá hatékonyabb fékekkel vértezik fel a járműveket.
Bár a Laguna külső átalakítása sem több, mint egy ráncfelvarrás, ám ehhez képest is finoman bántak a szabóollóval a Vel Satis módosításakor a tervezők. Kis króm a hűtőmaszkra, a kilincsre, új alsó légbeömlő, látható kipufogóvégek és átalakított első és hátsó világító egységek jelentik az újdonságot. Persze az új színválaszték és az új könnyűfém felnik menetrendszerűen érkeznek.
Az utastér átalakításánál sem az új, mint inkább a jobb eléréséért iparkodtak a szakemberek. Finomabb anyagok, letisztultabb formák kerültek előtérbe, mindezt jobb kényelemmel párosítva. A motorpaletta kiegészült a 170 lóerős 2.0 turbóval és a 2,2 dCi-vel, melynek létezik részecskeszűrős kivitele is.
