



Szombaton nyolc szakaszon kellett bizonyítani a pilótáknak. Ebből az első hat volt igazi gyorsasági, az utolsó kettő csak 2,1 kilométeres szuperspecial. Péntek éjszaka esett az eső a környéken, ami kritikussá tette a gumiválasztást, mert a pályák állapota sokat változott.
Sebastien Loeb viszonylag megnyugtató 23 másodperces előnyre tett szert az első napon, ezzel azonban nem volt elégedett a francia. A világbajnok nem fogta vissza magát, hanem továbbra is maximális tempóval hajtotta a Xsara WRC-t. Hozta is az eredményeket és megnyerte a reggeli két gyorsaságit, amivel 35 másodpercre növelte a távolságot közte és Marcus Grönholm között.
Loeb nem lassított, délután újabb két szakaszon volt a leggyorsabb. Rajta kívül Petter Solberg tudott még igazi szakaszt nyerni a mai napon, a Citroen versenyzője azokon harmadik lett. Úgy, hogy egyszer még az árokba is becsúszott. A nap végére a francia olyannyira lerázta ellenfeleit, hogy holnap már csak a célba érésre kell koncentrálnia. Előnye 51 másodperc Grönholmmal szemben.
A dobogó többi helyéért ádáz csata folyt egész nap. Reggel még Francois Duval volt a harmadik, de a belga nem akart kockáztatni, mindenképpen pontokat akar szerezni, így nem harcolt. Duvalt az is hátráltatta, hogy a 14. szakaszon az utolsó 8 kilométeren alig fogtak az autó fékei. Ennek ellenére tempósan terelte a Citroen-t de, ez kevés volt Petter Solberg ellen.
A norvégnak ma már nem kellett elsőként rajtolni, így sokat gyorsult és megkezdte a felzárkózást, pedig a gumiválasztás ezen a napon rosszul sikerült neki. Nem csak Duvalt érte be, de Marcus Grönholmot is.
Idén immár harmadszor láthat a közönség Solberg-Grönholm csatát. Ezúttal ugyan nem a győzelemért, hanem a második helyért hajtanak, de ez nem jelenti azt, hogy kevésbé nyomnák a gázt. Az esti két szuperspeciálon egyszer egyikük, majd másikuk bizonyult jobbnak. De ma sem dőlt el semmi, holnap folytathatják, Solberg lemaradása 6,8 másodperc.
Nem tudta megismételni tegnapi kiemelkedő formáját Chris Attkinson, mert rosszul választott gumit, de továbbra is jó időket fut. Így még mindig pontszerző helyen áll. Mivel Markko Märtin és Toni Gardemeister jobban teljesített nála a második napon, visszacsúszott a hetedik helyre.
Toni Gardemeister új fejlesztésű gumikat kapott tegnap délután, amik meghozták a versenyző harci kedvét. Ma egyszer sem végzett a hatodiknál rosszabb helyen, de azért az első négybe nem fért be. Közelebb nem került az élmezőnyhöz időben, de feljött az ötödik helyre. Nem ülhet azonban a babérjain, mert ott van mögötte Markko Märtin is.
Szombaton Gianluigi Galli megmutatta, hogy nem véletlenül szerezték év eleji pontjaikat a Mitsubishi-k. Megelőzte csapattársát és Manfred Stohlt is, és felzárkózott az ötödik helyre. Az olasz pilóta mai legjobbja egy ötödik hely volt a 12. gyorson. De ezzel nem sokat ért el, mert a 13-on megpördült.
Csapattársa Harri Rovanperä annak ellenére nem képes gyorsan hajtani, hogy autójával nincsenek problémák, és ő murván vezet jobban. A Mitsubishi legnagyobb problémája ma a gumikkal volt. Nem találták a megfelelőt. Sőt Rovanperä Lancerén a 14. gyorsaságin a bal hátsó abroncs szét is robbant.
Ma sem lett jobb a helyzet a Skoda számára. Mind Janne Tuohino, mind Armin Schwarz azon küzdött, hogy tízen belüli időket tudjon autózni, de legtöbbször a több gyári autó előttük végzett. Ennek főleg az esti esőzés volt az oka, mivel elsőként rajtoltak, a csúszós talajon, nem tudtak gyorsan menni, örültek, hogy az úton tudták tartani a Fabiat.
Összetettben már a tizedeik helyen álló, privát Manfred Stohltól is több mint másfél percre vannak lemaradva. Az egyetlen jó hír számukra, hogy ma semmilyen probléma nem volt az autókkal.
|
Új-Zéland Rali: A verseny állása a második nap után: 1. Loeb-Elena Citroën Xsara WRC 2h33’36″41 105.0 km/h |
|
A versenyzők nyilatkozatai a 2. nap végén:
Sébastien Loeb:Jól állunk, jól választottunk gumit, de nekünk is volt kalandunk. A 11. gyorsaságin egy negyedikes jobb kanyarban túl későn fékeztem, az autó keresztbe fordult és a hátulja lecsúszott az árokba. Hogy meg ne pördüljünk tövig nyomtam a gázt, ennek pedig az lett a következménye, hogy átcsúsztunk a túlsó árokba. Utána már sikerült visszatalálnunk az útra és egy kicsit vissza is vettem a tempóból.
Marcus Grönholm: Az teljesen tiszta, hogy már nem a győzelemért harcolunk. Nem szeretek második lenni, de jelenleg ez a legtöbb, amit tudunk. Minden rendben volt a mai nap, csak egyszerűen Sébastien gyorsabb, és más semmi több nincs amit tehetnénk ellene. A nap végén újfajta gumikat próbáltam ki, és ezek voltak eddig a legjobbak az egész ralin. Most az a célunk, hogy Petert magunk mögött tartsuk. Izgalmas csata lesz, de én ezt nagyon szeretem.
Petter Solberg: Ugyanaz volt, mint tegnap, jól kezdtünk reggel, azután pedig csak küzdöttünk. Délután amikor letisztultak az utak az ellenfeleim másmilyen gumit választottak és igazuk lett. Megpróbáltam vezetési stílusommal ellensúlyozni, de ez nagyon nehezen ment. Holnap izgalmas nap lesz Marcus és én ismét megküzdünk. Ha esne az eső, az most nem lenne jó. Természetesen minden versenyt szeretnék megnyerni, de holnap lehet, hogy a harmadik helynek is örülnöm kell majd.
Markko Märtin: A mai nem volt egy tökéletes nap. Nem volt baj az autóval és sokat is tanultam, de továbbra sem vagyok elégedett az irányíthatósággal. Izgalmasak voltak a mai körülmények, és több új beállítást is kipróbáltunk. Holnap megpróbáljuk megszerezni az ötödik helyet.
Janne Tuohino: Semmit nem tudok tenni ilyen utakon, nagyon csúszott és akármikor gázt adtam az autó keresztbeállt. Az igazi probléma a 11. gyorsaságin jött, amikor nagyon meleg lett az autónkban és a tetőszellőzőt sem tudtuk kinyitni. Mi finnek szeretjük a szaunázást, de nem ilyen formában. Délután a legkeményebb gumikat választottuk, az javított a helyzetünkön.
Toni Gardemeister: Kiváló napunk volt ma, rátaláltunk a ritmusra, és jó tempóban tudtunk autózni. Semmi gondunk nem volt és az autózást is élveztem, sőt a pályák is tetszettek. Szerencsések is voltunk, mert amikor lesodródtunk az útról egy gyors balkanyarban, a szántóföldön tovább tudtunk menni az út mellett.
Gigi Galli: Nem vagyok elégedett a mai nappal. Műszaki problémánk nem volt, de a rajtpozíciónk miatt a gumiválasztás kritikus volt. Ez nem sikerült túl jól, sőt délután volt a legrosszabb. Megpróbáltam mindent, ami tőlem tellett, holnap is ezt fogom tenni.
