



Érdekes módon ahhoz, hogy a Cayenne motorjából lényegesen nagyobb teljesítményt nyerjenek ki mint a gyári változat, nem kell mélyreható átalakításokat végezni. Így volt ez korábban és így van ez az Esseni Tuningkiállításon nemrég bemutatott modellnél is.
A Magnumra keresztelt modell a legújabb, TA 048/T3 kódjelű teljesítménycsomaggal gazdagodott. Kicserélték a feltöltőket, most már két nagy turbófeltöltő lélegezteti a V8-as blokkot, egy új nagyteljesítményű töltőlevegő-hűtőn keresztül.
Kissé módosítottak a motor szívó oldalán és gyorsabb áramlás érdekében sportlégszürőre cserélték a gyári betétet. Az új turbók miatt sem maradhatott érintetlen, de egyébként is egy nyitottabb kipufogórendszert kapott a Cayenne. Legvégül egyúj vezérlőprorammal összehangolták az új motort.
Az eredmény pedig több mint figyelemre méltó a 4,5-ös blokk 600 lóerőt tud, arról hogy a rajtnál se legyen gond 865 newtonméteres nyomaték gondoskodik. Nem is hazudtolják meg önmagukat a számok a 2,4 tonnás 4×4-es 4,5 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-s tempót.
A hatalmas teljesítményből következik, hogy nagy sebességre képes az autó, de így is meglepő, hogy a Cayenne akár 292 km/h-val!!!! is tud száguldani. Persze ezt egy utcai Cayenne nem tudná, ehhez kell a futómű átalakítása is.
Az új sportfutóművel 60 milliméterrel kerül alacsonyabbra a karosszéria nagy sebességnél, ami jócskán csökkenti az autó alá áramló levegő mennyiségét. Köszönhetően azonban a gyári szintszabályozásnak a Cayenne a középállásból továbbra is 70 milliméterrel felemelhető. Így városban és ne adj isten földúton is használható az autó.
A tapadásról 22 col átmérőjű 295/30-as abroncsok gondoskodnak, ezekkel a Magnum a fizikát meghazudtoló kanyarsebességre képes. Teljesítményéhez illó formában mutatkozik a Magnum. Elöl a fékek és a hűtők nagyobb levegőigénye miatt hatalmas nyílások teszik izgalmassá a lökhárítót. A motorháztető tején a két kis éllel terelt levegő kiszippantja a motortérből a felső nyílásokon át a hőt ezzel is segítve a motor optimálisabb működését.
Oldalt a sárvédőívek plusz szélesítést kaptak, hogy elférjenek alattuk a méretes kerekek. Hátul pedig a lökhárítót úgy alakították át, hogy a kipufogóvégek szépen illeszkedjenek az összképbe. A hátsó ütköző alatt két kis szárnyat is felszereltek, amik az úthoz húzzák a már amúgy is laposabb karosszériát.
