



Tervei szerint a Lancia esetében évente 150 000 autó értékesítése reális. A Lancia Ypsilon fogadtatása jó, Nyugat-Európában nemrég elindult egy másik újdonság, a Musa kis egyterű értékesítése is.
A Lybra viszont kiöregedett, a drága Phedrától vagy az exkluzív Thesis-től nem érdemes nagy darabszámokat várni. A prémiummárka rajongói fellélegezhetnek, az évek óta veszteséges, de igen patinás Lancia megszüntetése fel sem merül.
A hátsókerék-hajtású, V8-as motorú és legalább 400 lóerős Alfa 8c Competizione sportautó gyártásának kezdetéről Demel nem mondott konkrétumokat, de nem cáfolta a patinás sportautó megvalósulását.
Spiegel András, a Fiat Magyarország Kft. Alfa Romeo Business Unit marketing és márkamenedzsere azt nyilatkozta, hogy tervek vannak ugyan az autó egészen kis szériás gyártására, de döntés még nem született Az Alfa a jövőben 250 000 autót értékesíthet egy évben, ha Demel prognózisa valósággá válik.
Rendszeresen felmerül az Alfa visszatérése az Észak-Amerikai piacra, amiről Herbert Demel azt mondta, hogy nem tartozik a prioritások közé: “Örülök, ha erről három éven belül intenzíven elgondolkodhatom.” – nyilatkozta a Fiat Auto ügyvezetője.
A Fiat esetében Demel évente 1,5 millió autó értékesítésével lenne elégedett. Jelenleg a Stilo és az Ulysse közötti űrt egyetlen modell sem próbálja kitölteni. A Stilónál nagyobb, New Large projektnéven fejlesztett autó 2006-tól egészítheti ki a Fiat kínálatát. Az új Punto a jövő év vége felé jelenhet meg.
Néhány hete az AutoBild idei 29. számában a Fiat 500 feltámadásáról azt írta a lap, hogy Demel mégiscsak foglalkozik az átütő sikerű Trepiuno tanulmány szériagyártásával. A német autós hetilap munkatársa az Alfa Crosswagon Q4 bemutatóján kérdezte őt erről.
A Trepiuno esetében a dilemma az, hogy a kisebb költséggel megvalósítható, de magasabb vételárat jelentő kisszériás gyártásban gondolkozzanak-e, vagy nagy sorozatban gyártsák az autót.
Demel a minőség mellett a minőségérzet javítására is törekszik. A jobb minőségi összbenyomásnál azonban fontosabb az “Italianita”, az olaszos életérzés megjelenítése, ami a Fiat autókonszern jövőbeli termékeinél lényegi szemponttá válik.
Herbert Demel a Bosch és az Audi kötelékében töltött be vezető beosztásokat, majd Brazíliában irányította a Volkswagen tevékenységét. A dél-amerikai időszakot követően a Magna Steyr ügyvezetője lett, ahonnan 2003 őszén váltott a Fiat Auto ügyvezető igazgatói székébe.
