



Az eredmények alapján a kisautók legnagyobb része alig nyújt védelmet első utasainak az ostorcsapás nyaksérülés ellen, amely az ütközés után hátracsapódó fej miatt éri a nyakat.
Nyolcból négy kiskocsi alig nyújt védelmet hátulról érkező ütközésnél az ADAC vizsgálata alapján. A Fiat Punto, a Ford Fiesta, a Nissan Micra és a Volkswagen Polo gyatra teljesítményt mutatott.
Kicsit jobban szerepelt a Mini és az Opel Corsa. Mindkettő kielégítő minősítéssel zárta a vizsgálatot. Az Opelhez felárért kapható egy másik fejtámla, amely az ADAC tesztje alapján megfelelő védelmet kínál.
Jó eredményt egyedül a Toyota Yaris és a Smart tudhat magáénak. A kiskocsik jórészt pocsék szereplésének oka, hogy a legtöbb kisautóban az ülések váza nem elég szilárd.
A nem kielégítően erős első ülésvázak a hátul utazókat is veszélyeztetik, mivel az elöl ülők hátracsapódhatnak a ráfutásos balesetben.
Sérülésveszélyt állapított meg az ADAC a fejtámlák hiányosságai miatt. A fejtámaszok állíthatóságát is kritikával illették a vizsgálatban résztvevők és kritizálták a fejtámlák szilárdságbeli gyengeségeit is.
A siralmas eredményeket látva az ADAC stabilabb ülésszerkezeteket követel az autógyáraktól, magasságában állítható és megfelelően rögzíthető fejtámlákkal. Az ADAC szerint a szükséges változtatások nem söpörhetők le az asztalról a vállalhatatlanul magas költségekre hivatkozva, mivel a tesztben legjobban szereplő Smart ForTwo és a Toyota Yaris is az alacsony árú kisautók közé tartozik Németországban.
