Sajtóközleményben hozta nyilvánosságra nehéz anyagi helyzetét az Euro NCAP. Annak ellenére, hogy a törésteszteket végző szerv tekintélye óriási, és öt csillagja után óriáscégek epekednek valamely új típus vizsgálata után, az Euro NCAP az anyagi ellehetetlenülés felé haladt.

Ennek oka az volt, hogy az Európai Bizottság, tehát az Európai Unió kormányaként működő testület, 300 000 euróval (76,7 millió forint) tartozott az Euro NCAP-nek. A kintlévőség még 2001-ben elvégzett töréstesztekből adódik.

A vizsgálóintézet igazgatótanácsa ultimátumot intézett az Európai Bizottsághoz, amelyben azzal fenyegette meg a brüsszeli kormányzatot, hogy minden együttműködést beszüntet a Bizottsággal, ha az nem rendezi a tartozást. Egy nappal a fizetési határidő előtt az EU-bizottság átutalt 250 000 eurót.

Az Euro NCAP (European New Car Assessment Programme – újautó-vizsgálati program) hasznosságát az EU is maximálisan elismeri. Az Euro NCAP működtetése a leggazdaságosabb, modern magyartalansággal a legköltséghatékonyabb közlekedésbiztonsági tevékenység az Unión belül.