Nem lesz sokkal erősebb, de egészen más felépítésű motort kap az új Mercedes-Benz SLK csúcsmodell. Jövő ősszel SLK 55 AMG néven, valószínűleg a Párizsi Autókiállításon jön ki az újdonság.
A most 354 lóerős, kompresszoros hathengerest egy V8-as blokk váltja fel 370 lóerővel. A nyolchengeres motor a mostani SLK-ba be sem férne, még a V6-os elhelyezésével is meg kellett várni a típus modellfrissítését. A jövőre kifutó autóba eredetileg csupán négyhengeres motorokat szántak, de a hathengeres BMW Z3-nak az SLK 230 Kompressornál keményebb ellenfelet kellett állítani.
A német Auto Zeitung cikke 510 Nm-re taksálja a motor nyomatékát. Az erőátvitelben marad az ötfokozatú automata váltó, AMG Speedshift kapcsolással, ami annyit tesz, hogy a kormányról illetve a fokozatválasztó karral is lehet fel-le kapcsolni. Jó tulajdonsága az AMG-nél tökéletesített váltónak, hogy kanyarban egy bizonyos keresztirányú gyorsulásnál már nem kapcsol vissza, amivel elkerülhető az autó stabilitását rontó terhelésváltás.
Marad a 250 km/órás leszabályozás, pedig az AMG ügyfelek részéről egyre nagyobb az igény az elektronikus korlátozás feloldására. Például az SLK 55 AMG és a CL 65 AMG esetében erre már van mód, nem kizárt, hogy az SLK-ba is megrendelhető lesz egy nagyobb csúcssebességet engedélyező elektronika.
Várhatóan nem ez lesz a legnagyobb teljesítményű modell, mivel az AMG-nél már dolgoznak egy hatliteres változaton az SLK-hoz. Az alapmodellek bemutatója a jövő évi Genfi Autókiállításon lesz.
