Bár a Mazda konkrétan nem jelentette ki, az információ-morzsák csepegtetéséből sejthető, hogy a Mazda Ibuki nem más, mint az új MX-5-ös előhírnöke. A gyártó sajtóközleményében úgy nyilatkozott, hogy az Ibuki letisztult vonalvezetésével, egyszerű, de mégis sportos formájával egyértelműen az 1989-ben bemutatott MX-5-ös szellemiségét követi.
Az MX-5-ös fél-klasszikus roadster felépítést követ. Bár a motort az autó orrában helyezik el, a hajtás a hátsó kerekekhez jut. Az Ibuki-nál is az autó orrában találjuk a motort, közel 40 centivel hátrébb. A hűtés-rendszer bizonyos részeit pedig az ülések mögé szerelték, így a súlyelosztás tovább közelít az ideálisnak mondható 50-50 százalék felé. Természetesen maradtak a hátsókerék-hajtásnál, hiszen az igazi vezetési élmény csakis így biztosítható. A tanulmányautó motorja 1,6-os.
Azt sem tudjuk még, hogy az Ibuki-ból mikorra válhat szériagyártású autó. Korábban a Mazdánál úgy nyilatkoztak, hogy 2005 táján kerülhet leváltásra az MX-5-ös.
