Benik Balázs csak második lett a Mecsek Ralin, de továbbra is ő áll közelebb a bajnoki címhez   Fotók: Mediafoto.hu
Asi ismét kiváló időket ment és az abszolút harmadik helyen végzett
Szabó Gergő bár nagyon látványosan ment, ezúttal nem volt elég gyors
Bútor Robi nem adta fel az első napi szerencsétlen kezdet után, ennek meg is lett a jutalma
7 fotó
Hetedik futamához érkezett a magyar ralibajnokság, amelynek a Mecsek adott otthont. Az első osztály számára 539 kilométeres versenyt írtak ki a rendezők, amelyből mindössze 163,4 kilométer volt a 12 gyorsasági hossza.

Aki már a verseny előtt figyelte az eseményeket, az örömmel várta a futamot, hiszen akkor még úgy volt, hogy Kiss Feri, Turi Tomi és Hideg Krisztián is ott lesz a rajtnál. Ám végül egyikük sem indult. Kiss anyagi okok miatt nem volt ott, Turi autójának a motorja már a teszten felrobbant, Hideg pedig a licensze körüli bürökratikus hercehurca miatt nem tudott elindulni. Turi távolmaradásával Asi már az A8 bajnokaként állt rajthoz.

Ott volt viszont Janika, Benik, Angyalfi, Tagai, Szabó és Szeleczky is, és mind hoztak magukkal egy WRC-t. Nem mellékesen eljött Asi, aki pedig egy WRC színvonalú A8-as versenyautóval érkezett.
Ezt bizonyította is, mert a péntek este 5-6000 ember előtt megrendezett prológon mindenkit maga mögé utasított. Oroszlánék (Mitsubishi Lancer) azért érkeztek Pécsre, hogy megpróbálják befogni illetve megelőzni Spitzmülleréket (Mitsubishi Lancer).

Ez azonban már pénteken veszélybe került, mert a prológon eltört a Mitsubishi kardánja a hátsó diffi előtt. Némi telefonálás és reggelre megérkezett az új alkatrész, így bár kissé idegesen de, nekivághattak a versenynek. Ez azonban nem igazán volt sikeres, a nap végére fél perces hátrányba kerültek a vezető Spitzmüller-Bahor kettős mögött.

Janika (Peugeot 206) szombat reggel már az első gyorson 3,6 másodpercet adott Beniknek (Ford Focus), aki a második gyorson még tudta tartani a lépést a bajnokkal, azonos időt autóztak. A nap többi részében azonban folyamatosan lépett el a Peugeot 206 WRC-t látványmentesen, de nagyon gyorsan terelgető pilóta az őt üldöző Fordtól.

A nap végére 15,5 másodperces hátrányba került Benik, aki elmondta, hogy a problémát az okozta, hogy nem hallgatott a mérnökére és nem a megfelelő gumit választotta. Emellett az autó sem volt 100 százalékos, gond volt az üzemanyag ellátással és nem volt hátrameneti fokozat.

Vasárnap reggel Benik még megpróbált felzárkózni, ment is két abszolút időt. Janika azonban tovább növelte előnyét és 30 másodperces előnnyel megnyerte a versenyt. Ezért érdemes lesz ellátogatni a Zemplén Ralira is, hiszen ott fog eldőlni, hogy Benik először vagy Janika hetedszer lesz-e bajnok.

Szabó Gergő (Skoda Octavia) célja az volt, hogy megerősítse a bajnokságban elfoglalt harmadik helyét. Azt ugyanis Asi (Mitsubishi Lancer) erősen veszélyeztette. Egész nap folyamatos harcban voltak egymással, a hat gyorsaságiból hármon Szabó, kettőn Asi volt a gyorsabb, az egyiken pedig azonos időt autóztak.

Az eredménylistán a szombati nap végén Asi állt elöl hat másodperces előnnyel, ehhez persze Szabó megpörgése is kellett. Egy viszonylatban azonban mindenképpen Szabó Gergő volt jobb: mégpedig a nézőcsalogató látványos autózásban.

Ifj. Angyalfi Károly (Subaru Impreza) szombaton még kissé visszafogottan versenyzett, aminek a hosszabb pihenő volt az oka. Tagaiék egy kicsúszás után még tudták folytatni, ám a negyedik gyorson történt defekt után eltört a felniük is, ezért kiálltak a versenyből.

Vasárnap Asi tovább robogott előre, de Szabó Gergő nem tudta tartani vele a lépést. Neki ekkor már hátrafelé kellett figyelni, mert Angyalfi sokat gyorsult és felzárkózott. Olyannyira, hogy a tizedik gyorsaságin meg is előzte Szabót. Szeleczky Tamás örült, hiszen autója végig bírta, és egész jó tempót autózot. Végül a hatodik lett.

Az A8-ban Asi fölényesen vezetett, a többiek más mezőnyben autóztak. A második Szilágyi is majd két percet kapott szombaton. Asinak szerencséje is volt, mert vasárnap nekicsúszott egy szalagkorlátnak, de az autónak nem lett baja. Ebben a mezőnyben indult Botka Dávid (Mitsubishi Lancer), aki csakúgy, mint korábban, most is a váltó hibája miatt állt ki.

Vasárnap Szilágyi a tizedik gyorson kiesett, így az addigra a harmadik helyre feljövő Vizin László (Subaru Impreza) lett a második. A kategóriából igen sokan búcsúztak idő előtt, mindössze öten értek célba.

Az A6-ben mindenki arra számított, hogy Bútor és Herczig párharcát láthatja, akik kiegészülve az A7-es Tárnokkal (Renault Mégane), Dicsával (VW Golf), Vassal(Nissan Sunny), Markoviccsal (Ford Escort) majd az F2-ben is nagy harcot vívnak. A csata megvolt csak nem épp úgy, ahogy gondolták.

Bútorék Saxójában ugyanis az első gyors után megállt a motor. A pilóta és navigátora sokáig kereste a hibát, mert az első szemrevételezéskor nem vették észre a tönkrement biztosítékot, így a motortérben keresték a hiba forrását. Tizennégy percet késtek a rajttól, amiért 140 másodperc büntetést kaptak. Robinál ezután lehúzták a redőnyt, félelmetes tempóban a nézőknek és magának autózva teljesítette a szombati napot. Ekkor még azt hitte, értelemetlenül hajt.

Az F2-ben Vass Zoltán és az egy évet kihagyó Dicsa Tibor küzdött az elsőségért, őket pedig Herczig Norbert követte. Estére azonban Herczig átvette a vezetést tőlük, ekkor Bútor a 23. volt.

Vasárnap Herczig tovább növelte előnyét, míg Bútor megkezdte a felzárkózást. A tizedik szakaszon azonban Herczigék Citroenjében tönkrement a váltó, ezért fel kellett adniuk a versenyt. Ekkor Bútor már a 12. helyen állt.

Dicsa átvette a vezetést és megnyerte az F2-öt és az A7-et is. Vass Zoltán autója a verseny végére tönkrement, így hátrébb csúszott. Ez azt eredményezte, hogy Bútor nem csak, hogy megnyerte az A6-ot, de az F2-ben is második lett, így idén is ő lett a bajnok mindkét kiírásban.

Sem ő, sem Herczigék nem lesznek már ott az évadzáró Zemplén Ralin, helyette Bútor Franciaországban áll majd rajthoz. Jövőre, ha minden a menetrend szerint halad, akkor már egy Citroen C2-es volánja mögött látjuk viszont. Az autó csak áprilisra készül el, ezért kérdéses, hogy az egész szezonben a C2-vel tud-e majd menni.

Az A7-ben Tárnok Tamás lett a második, Ábrahám Zoltán (Renault Megane) a harmadik. Ábrahám Imre (Skoda Felicia) szerezte meg az ezüstérmet az A6-ban és Janzer György (Skoda Felicia) a bronzot.

Az N4-ben vasárnap a Spitzmüller Csaba-Bahor Bea kettős tovább távolodott Oroszlánéktól, a nap végére egy perces előnyre tettek szert. Ezzel karnyújtásnyira kerültek az N-es és N4-es bajnoki címhez, Oroszlánéknak csak a matematikai esélye maradt a nyerésre.
Az N3-ban Hadik András (Opel Astra) nyert, az N2-ben Hostyánszky Attila (Honda Civic) diadalmaskodott.

Végre ott volt a célban “Cigány” is. Varga Zoltán most már régi Ladás önmagát idézve terelte célba az M3-as BMW-t. Nem maradt el az eredmény sem, hiszen az abszolút 20. helyen végzett toronymagasan megnyerve a H csoportot.

A bajnokság állása:
1. Benik Balázs – Somogyi Pál 115 pont,
2. ifj. Tóth J.- Tóth I. 105,
3. Aschenbrenner – Percze 69,
4. Szabó G. – Kerék B. 65,
5. ifj. Angyalfi – Kazár 55,
6. Bútor – Tóth V. és Turi, Kerék I. 40

A bajnokság utolsó futamát október 24-26 között rendezik Tokaj környékén.