Gumis szakemberek szemével nézve a hideg hónapok jelentik az év legérzékenyebb időszakát: itt mutatkozik meg, mennyire fontos a helyes nyomás, a megfelelő tárolás, az abroncs általános állapota, illetve a centrírozás pontossága.
A téli autózás lényegi pontja, hogy az autón lévő négytenyérnyi felület hogyan kapaszkodik az úthoz. Ez az a pár négyzetdeciméter, amin minden biztonsági rendszer, vezetési rutin és fékút múlik. És itt dől el az is, milyen állapotban jutunk el a tél végéig ‒ írja a Magyar Gumiabroncs Szövetség közleménye.
Késő-e abroncsot cserélni, ha már benne vagyunk a télben?
A hideg idő beköszöntével sok autós szembesül azzal, hogy a gumiabroncsa már nem ideális a téli vezetéshez. Sokan ilyenkor úgy érzik, „késő” a cseréhez, hiszen a szezon elindult. A valóság azonban az, hogy a gumiabroncscsere időzítését mindig az abroncs állapota, nem pedig a naptár határozza meg.
Ha az abroncs elhasználódott, kemény, repedezett, vagy egyszerűen túl öreg, bármikor érdemes lecserélni. Az ilyen abroncs tapadása drámaian csökken, a fékút hosszabb lesz, és a kanyarstabilitás is romlik.
Az elöregedés legalább akkora probléma, mint a kopás: 7-8 év után a tapadás akár 20–30 százalékkal is romolhat, a repedések pedig észrevétlenül jelenhetnek meg a barázdák alján. Téli abroncsot tehát soha nem „késő” felszerelni, ha a biztonság múlik rajta.

