November elején elindult a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány, amely azokra az autósokra vonatkozik, akik 2010 előtt vásárolták járművüket, és azóta sem változott a tulajdonos vagy az üzembentartó. Ők november 30-ig dönthetnek arról, hogy biztosítót váltanak, vagy meghosszabbítják meglévő szerződésüket.

A Netrisk biztosításközvetítő adatai szerint a kampány idén aktívan indult: az első napokban, november 6-ig összesen 3,5 százalékkal több kgfb-szerződés született, mint a 2024-es kampány azonos időszakában, illetve több mint 50 ezren kalkuláltak.

A kgfb-kampányban érintettek esetében az átlagdíj az első napokban 29 ezer forint volt, ami 5,2 százalékkal alacsonyabb a tavalyi, 30 800 forintos átlaghoz képest. Az eddigi szerződéskötések alapján az ügyfelek átlagosan 13 százalékos, vagyis több mint 4 ezer forintos megtakarítást értek el biztosítóváltással.

A november első napjaiban megkötött új kgfb-szerződések között egyébként továbbra is a személyautó-tulajdonosok vannak többségben, arányuk 82 százalék. A motorok 6 százalékos, az egyéb járművek 8 százalékos, míg a teherautók 4 százalékos részesedést képviselnek a Netrisknél.

A kedvezőbb díjakhoz az is hozzájárul, hogy a kampányban részt vevő autósok jelentős része már hosszabb ideje balesetmentesen vezet, így a bonus–malus rendszerben kedvezőbb besorolásba került. A biztosítók kifejezetten versenyeznek ezekért az ügyfelekért, hiszen a balesetmentes múlt nemcsak az autósoknak, hanem a biztosítóknak is értékes, alacsonyabb kockázatot jelent.

A Netrisk arra is felhívta a figyelmet, hogy minden autósnak érdemes megnéznie az új tarifákat, de különösen azoknak, akik valamelyik maluskategóriába tartoznak. Számukra a biztosítási díj lényegesen magasabb lehet, és egyes biztosítók kifejezetten magas díjat szabhatnak meg a balesettel terhelt múlt miatt, az ő átlagdíjuk 145 ezer és 270 ezer forint között szóródik az idén.