Naibel Benavides Leon és barátja, Dillon Angulo 2019-ben, egy áprilisi estén kiszálltak az autójukból, hogy az égben gyönyörködjenek. A romantika csak pillanatokig tartott: egy Tesla Model S 110 km/óra feletti sebességgel átszáguldott a piros lámpán, és fékezés nélkül beleütközött a fiatalok autójába.
Az egyetemista Naibel Benavides Leon több mint húsz métert repült a levegőben, és mire földet ért, halott volt. Dillon Angulo súlyosan megsérült, de túlélte, ahogy a Tesla vezetője, George McGee is.




A nyomozás két dolgot állapított meg. Egyrészt, George McGee az ütközés előtti pillanatokban leejtette a telefonját a padlóra, és azt próbálta felvenni, miközben autója felügyelet nélkül száguldott. Másrészt, az autó elvileg nem felügyelet nélkül száguldott: McGee bekapcsolat az Autopilot funkciót, amit Elon Musk cége önvezető funkcióként reklámozott.
Az autó azonban nem érzékelte a piros lámpát, nem érzékelte, hogy felhajtott a járdára, és nem érzékelte, hogy egy autó és két ember felé közeledik nagy sebességgel.
Az áldozatok családjai 2021-ben külön-külön perelték be a Teslát és McGee-t; az autógyártó máig azt állította, hogy az ütközés a sofőr hibája volt.
Az esküdtek bíróság azonban máshogy gondolta: 2025 augusztusában arra a döntésre jutottak, hogy a Tesla vétkes a balesetben. Ezután az illetékes bíróság 243 millió dollár megfizetésére kötelezte az autógyártót. Ebből 42,6 millió a kárpótlás, és 200 millió dollár a büntetőjogi kártérítés.
A kárpótlás teljes összegeként egyébként 129 millió dollárt határoztak meg, ám ennek csak egy harmadát kell a Teslának megfizetnie. A fennmaradó 86 millió dollárt elvileg McGee-nek kellene megfizetnie, ám (a fent leírtak értelmében) ebben a perben ő nem szerepelt alperesként, ezért végül nem kell fizetnie
„A Tesla eredetileg arra tervezte az Autopilot rendszert, hogy segítse az autópályára történő felhajtást, ám tudatosan úgy döntöttek, hogy nem korlátozzák a funkció rendelkezésre állását erre a helyzetre.” – kommentálta a döntést a felperesek egyik ügyvédje, Brett Schreiber.
A felperesek eredetileg 345 millió dolláros kártérítésben bíztak, ugyanakkor elégedettek abból a szempontból, hogy az Autopilot hibás működése miatt felelősségre vonják a Teslát.
„A mai napon hozott ítélet rossz. Hátráltatja az autóipari biztonság-technológiai fejlesztéseket, és veszélybe sodorja a Tesla, valamint a teljes autóipar azon törekvését, hogy életmentő technológiákat fejlesszenek ki. – mondta az autógyártó.
Ez volt az első eset, ahol elítélték a Teslát az Autopilot rendszerrel kapcsolatos félrevezető kijelentések, illetve a rendszer működési hiányosságai miatt; szakértők szerint ezzel precedenst teremtettek a számos hasonló, már megtörtént, illetve a jövőben nem kizárható hasonló esetre.
Ugyanakkor számos szakértő azt gondolja, hogy a nyomozás során nem sikerült bebizonyítani, hogy a Tesla rendszere hibás működés miatt felelős lehetett volna a végzetes baleset miatt.


