Katasztrofálisan alakult eddig Lewis Hamilton számára a Forma-1-es Belga Nagydíj hétvégéje: a hétszeres világbajnok csak a 16. rajtkockából vághat neki a vasárnapi versenynek, miután már a Q1-ben elvérzett a Ferrarival – igaz, ebben közrejátszott, hogy az utolsó, egyébként továbbjutó körét elvették pályaelhagyás miatt. Hamilton így 31 ezredmásodperccel csúszott le a továbbjutásról.
A szombati nap végén a 40 éves versenyző azt nyilatkozta, hogy az SF-25 semmivel sem érződött jobbnak, mint a hétvége korábbi szakaszaiban, így az ugyancsak korai búcsút hozó sprintidőmérőn sem, de ezért nem a csapatot okolta.
„Végrehajtottunk néhány módosítást, de nem érződött szörnyűnek az autó” – fogalmazott a Sky Sports F1 kamerái előtt. „Kénytelenek voltunk azonban feltenni egy második szett [lágy] gumit is, hogy továbbjussunk a Q1-ből, ami nem túl jó, aztán én is hibáztam. Tényleg magamba kell néznem. A csapattól pedig elnézést kérek, mert az egyszerűen elfogadhatatlan, hogy mindkét alkalommal kiestem a Q1-ben. Ez egy nagyon-nagyon gyenge teljesítmény a részemről.”
Hamilton ezzel párhuzamosan arról próbálja meggyőzni a Ferrarit, hogy inkább a 2026-os szabályváltozásokkal kellene foglalkozniuk. „Megpróbáljuk a legjobbat kihozni abból, amink van, és nyilvánvalóan a gyárban is mindenki gőzerővel dolgozik. Voltak fejlesztéseink, de azt hiszem, ennyi elég az év hátralévő részére, és azt hiszem, itt az ideje átvinni a fókuszt a jövő évi autóra” – idézte a RacingNews365.com.
A hétszeres világbajnok arról is beszélt a napokban, hogy mindenáron világbajnok szeretne lenni a Ferrarival – a részletekről itt számolt be a Vezess:


