Az Opel most hozta nyilvánosságra az első képeket izgalmas, nagy teljesítményű elektromos autójáról. A Mokka GSE nem más, mint a leggyorsabb elektromos Opel, amely valaha készült.

A Mokka GSE 280 LE-s teljesítményével ugyanolyan erős lesz, mint a motorsportban használt társa. A 345 newtonméteres nyomatékkal pedig ugyanúgy kompromisszumok nélkül gyorsul. Álló helyzetből mindössze 5,9 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, 200 km/órás végsebességével pedig hamarosan ez lesz a leggyorsabb tisztán elektromos Opel.

Galéria

13 fotó

A Mokka GSE vezetői három különböző vezetési mód közül választhatnak:

  • „Sport” üzemmódban az elektromos autó a csúcsteljesítményre van beállítva,
  • „Normal” üzemmódban is eljuthat 180 km/órás sebességig,
  • míg „Eco” üzemmódban minden beállítás a lehető legnagyobb hatékonyságra van trimmelve.

A Mokka GSE 54 kWh-s lítiumion-akkumulátorban tárolja az energiát.

Az 1,6 tonnánál kisebb saját tömegű, elsőkerék hajtású Mokka GSE többtárcsás, részlegesen önzáró Torsen differenciálművel, valamint speciálisan tervezett tengelyekkel és új, kettős hidraulikus lengéscsillapítókkal ellátott futóművel rendelkezik. A Mokka GSE minden nagyfeszültségű alkatrésze, mint például a motor, az inverter, az akkumulátor vagy a kábelköteg, a Mokka GSE Rallyból származik.

A kormányrendszer, a futómű és a fékek is sportosra lettek optimalizálva. A GSE-dizájnú felnik belsejéből sárga GSE-féknyergek tűnnek elő. 

A szükséges információkat a vezető a testre szabható 10 colos digitális vezetői információs kijelzőn és a központi színes érintőképernyőn kapja meg. Ez tartalmazza a GSE teljesítményadatait, a G-erő kijelzését, a gyorsulási értékeket, az akkumulátor-kezelési adatokat és még sok mást.

Az áráról és a hatótávjáról egyelőre nincs pontos információ, de hamarosan ezt is közölni fogja a német gyártó.