A kínai BYD csak 2026-ban indítja el a tömeggyártást magyarországi elektromosautó-gyárában, és az első két évben a tervezett kapacitás alatt fog működni az üzem ‒ írta a Reuters alapján a Portfolio.hu.

A szegedi, négymilliárd eurós beruházásból épülő gyár 2026-ban kezdi meg a tömeggyártást, de az első évben csak néhány tízezer járművet fog előállítani, ami töredéke a 150 ezer darabos kezdeti kapacitásnak (a végső tervezett kapacitás évi 300 ezer autó).

A Reuters forrásai szerint a termelés 2027-ben emelkedni fog, de még mindig a tervezett kapacitás alatt lesz. Miközben a magyarországi gyártás késik, a BYD törökországi üzeme a tervezettnél korábban kezdi meg a termelést.

Az egymilliárd dolláros manisai gyár, amely eredetileg 2026 végén indult volna 150 ezer autós éves kapacitással, már jövőre több járművet fog gyártani, mint a magyar üzem.

A törökországi gyártás felé való elmozdulás rávilágít arra a kihívásra, amellyel a kínai autógyártók szembesülnek: Európában szeretnének gyártani a büntetővámok elkerülése érdekében, de visszariadnak a régió magasabb bér- és energiaköltségeitől.

“A BYD hosszú távra tervez Európával, és a magyarországi gyár építése is a tervek szerint halad” – közölte a BYD Hungary a Reuters információra reagálva. A tájékoztatás szerint az ütemtervnek megfelelően, az év végén tervezik megkezdeni a gyártást. A szegedi gyár tervezett kapacitása sem változott: 300 ezer darabos éves csúcskapacitással számolnak – írták.