Volt dolguk az önkéntes tűzoltóknak Ausztriában, miután július 11-én, vagyis múlt hét pénteken lecsúsztak az útról egy Porsche Carrera GT-vel az osztrák Alpokban – írja a Road & Track.

A baleset Tennengauban, az ott található 26 kilométeres hágó első két kanyarja között történt. Mivel több fát és gyökeret ki kellett vágni, a német rendszámú Porschét pedig csörlő segítségével kellett kihúzni a fák közül, az érintett útszakaszt körülbelül 3,5 órára zárták le.

Az nem derült ki, hogy papíron kié az autó, mindenesetre a baleset idején két szingapúri állampolgár ült benne, ők a helyszínen orvosi ellátásban részesültek.

🚒🚒 Fahrzeugbergung am 11.07.2025 🚒🚒 Am 11.07.2025 wurde die FF Strobl um 11:25 Uhr auf die Postalmstraße alarmiert....

Közzétette: Feuerwehr Strobl – 2025. július 11., péntek

Viszonylag kevés kép készült a Porschéről, így nem egyszerű megállapítani azt sem, mennyire sérült meg. A jól kivehető sérülések nagy része a bal hátsó sárvédőn található.

Tisztázatlanok a baleset körülményei is, ami viszont biztos, hogy a Radio Salzburg beszámolója szerint az önkéntes tűzoltóság egy speciális vontatóval szállt ki a helyszínre, tekintettel a Carrera GT ritka jellegére és felépítésére.

Akár 600 millió forintot is érhet

A Carrera GT-t 2003 és 2006 között gyártották, ám ez idő alatt csak 1270 darab gördült le belőle a Porsche lipcsei gyártósoráról. A középfarmotoros, hátsókerék-hajtású kétajtós roadster a stuttgarti márka két korabeli versenyautójára vezethető vissza, a 911 GT1-re, valamint az LMP1-98-ra – ennek ellenére a szabályváltozások miatt a németeknek új prototípust kellett tervezniük.

Ilyen a Porsche Carrera GT – a képre kattintva galéria nyílik:

9 fotó

Eredetileg egy bokszermotorral álmodták meg a leendő versenyautót, ám ezt később felülbírálták, így azzal 5,7 literes, V10-es literes blokkal tervezték meg, amit a Porsche még 1992-ben, fű alatt épített a Footwork Forma-1-es csapatának. Le Mans-ba végül nem jutott el a modell, amiben a szóbeszéd szerint a Volkswagen-csoporttal kötött megállapodás is közrejátszott, egy szálon viszont folytatódott a projekt még az ezredforduló után is.

Az 5,7 literes erőforrás így került az akkor még csak koncepcióautóként futott Carrera GT-be, amit a 2000-es Párizsi Autószalonon mutattak be, de utána további évek teltek el, mire megkezdték a hatgangos, manuális sebességváltóval szerelt 918 Spyder-előd gyártását. Végül 603 lóerővel és 590 Nm-rel került a forgalomba a Carrera GT, ami 3,57 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, míg a végsebessége eléri a 330 km/órát.

Ritka sportkocsit mentettek ki a fák közül Ausztriában 6

Illusztráció: Porsche

A Mobile.de oldalán jelen sorok írásakor elérhető, kevesebb mint egytucatnyi hirdetés alapján a ritka Porsche értéke 1,5 millió euró, azaz 600 millió forint körül mozog.