A Huracan nyugdíjazásával az arra épülő GT3-as versenyautónak is meg voltak számlálva a napjai. A Lamborghini viszonylag gyorsan lépett, és a tavaly augusztusban bemutatott, már forgalmazott, de majd csak jövő tavasztól átvehető Temerarióból máris elkészítette annak versenyváltozatát.




Ez az oldalhajtás eleve benne volt a tervekben, ami azonban nem jelenti azt, hogy a mérnököknek ne lett volna dolguk a fejlesztéssel.
Vázszerkezet
Az alumínium térvázat megerősítették, az első és hátsó segédvázak bekötését úgy módosították, hogy azokat gyorsan le lehessen szerelni.
A középső rész – az utascella – bukócsövezést kapott, az első és hátsó segédvázakból pedig eltávolították azokat a konzolokat, bakokat és szerelvényeket, amelyek a szériaautóban a hibrid komponenseket tartották.
Hajtáslánc
Mivel a GT3-as szabályzat nem engedélyezi a hibrid hajtásláncokat, a verseny-Temerario tisztán benzinüzemű lesz. Bár a motor eleve versenycélokra készült – síkforgattyús főtengely, titán hajtókarok –, a villanymotor elvesztése miatt át kellett programozni a motorvezérlést, lecserélni a turbókat, módosítani a légbevezetést. A kipufogórendszer is teljesen új. A gyárilag 800 lóerős hajtáslánc versenykivitelében legfeljebb 550 lóerőt tud.
Felfüggesztés
Hat irányban állítható KW lengéscsillapítók, egyedi fejlesztésű hidraulikus kormányszervó, a boxban gyorsan cserélhető futóműelemek kerültek az autó alá. A keréktárcsák 18 colosak.
A beállítás során figyelembe vették a világ jelentős GT3-sorozataiban alkalmazott abroncstípusokat, és olyan konfiguráció alkalmaztak, amely az összes szóba jöhető gumival optimálisan képes együttműködni.
Karosszéria
A borítólemezeket egytől egyig karbon kompozitból gyártották le, a szériaautóval mutatott hasonlóság felszínes, az aerodinamikai megoldások magasabb szintűek. Az áramlástani megoldások egyrészt a stabilitást segítik, másrészt csökkentik a váltott kanyarban jelentkező terhelésváltást, harmadrészt hatékony hűtést biztosítanak a motornak és a turbóknak.
Az első és a hátsó idom egy darabból áll, gyorsan le- és visszaszerelhetők. Ugyanez igaz az első gépházfedélre, a motorházfedélre és a hátsó diffúzorra. A padlót négy, szintén gyorsan lekapható lemez borítja; a középső lemez eltávolításához elég a hidraulikus emelőre kiemelni az autót. A fényszórókat is gyorscsatlakozók rögzítik.
Cockpit
A vezetői környezetet a Lamborghini gyári pilótáinak bevonásával alakították ki, Marco Mapelli és Andrea Caldarelli kulcsszerepet játszott az ergonómia optimalizálásában, valamint a kezelőszervek elhelyezésében. Vadonatúj az elektronika, egyedi fejlesztésű a szoftver, újak a kapcsolók, az adatrögzítő tudását kibővítették, a kormánykereket a gyári és ügyfélpilóták visszajelzései alapján alakították ki.
Képeket egyelőre nem tettek közzé a belső térről.
Bemutatkozás
A következő hónapokban a Lamborghini folyamatosan fejleszti a Temerario GT3-at, amelynek első éles bemutatkozására jövő márciusban, a Sebringi 12 órás versenyen kerül sor.






