A Maserati most bemutatott szupersportkocsijának, az MCPurának a paramétereitől gyorsabban dobog a szív.

34 fotó

A szépséges, középmotoros fenevad kupéként és kabrióként (Cielo) egyaránt elérhető lesz, a zárt tetős verzió tömege 1475 kg, köszönhetően a teljes egészében szénszálas elemekből építkező vázszerkezetnek.

Új, dögös szupersportautó Olaszországból 6

Az ajtók felfelé és előre nyílnak, a hátsó kerekeket egy 630 lóerős, 720 Nm-es, 3.0 V6-os benzines turbómotor hajtja – egy lóerőnek 2,33 kilogrammot kell mozgatnia.

Új, dögös szupersportautó Olaszországból 7

A kabrió verzió kiemelhető üvegtetőt kapott, amely gombnyomásra átlátszatlanná válik.

Új, dögös szupersportautó Olaszországból 8

Jól hangzik mindez – és milyen jól hangzott 2020-ban, amikor a Maserati bemutatta az MCPura elődjét, az MC20-ast, pontosan ezekkel a paraméterekkel.

Új, dögös szupersportautó Olaszországból 9

Fent az MC20, lent az MCPura

De nemcsak a motor, hanem az idomok, a tömeg, az arányok – sőt, a kormánykerék, az üléskárpit, az a bizonyos elsötétedő üvegtető, de még a multimédiás kijelző – sőt, annak mögöttes szoftvere – is azonos formában került át az elődből.

Új, dögös szupersportautó Olaszországból 10

Fent az MC20, lent az MCPura

Ugyanazok a választható üzemmódok, és természetesen megegyeznek a menetdinamikai sarokszámok: 325 km/óra végsebesség, 2,9 mp gyorsulás 0‒100 km/órára, 33 méter alatti fékút.

Új, dögös szupersportautó Olaszországból 11

Balra az MC20, jobbra az MCPura

Vannak persze újdonságok.

Új, dögös szupersportautó Olaszországból 12

Fent az MC20, lent az MCPura

Módosult az első légbeömlő és kipufogók melletti idomok kidolgozása, a speciális, lézergravírozású Alcantara üléskárpit apró lyukain pedig nem kék-szürke, hanem kék-piros párosításban kandikálnak elő a mögöttes színek.

Új, dögös szupersportautó Olaszországból 13

Balra az MCPura, jobbra az MC20

A kormány és a műszerfal egyaránt több Alcantarát kapott, de lehet, hogy ez felszereltségtől függ.

Szintén olasz, de nagyon egyedi az alábbi Ferrari: