Ahogy köztudott, a múlt vasárnapi Forma-1-es Spanyol Nagydíj hajrájában a rossz csapatdöntések és az azokból fakadó incidensek miatt az addig remekül versenyző Max Verstappen érthetetlenül – vélhetően dühből és szándékosan – nekihajtott a mercedeses George Russell autójának.
Az esetet a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) viszonylag gyorsan és könnyen kezelte, a holland 10 másodperces időbüntetést, majd később még 3 büntetőpontot kapott, ám sokak szerint sokkal komolyabb retorzióra lett volna szükség.
Akármit is gondoljunk az esetről és annak következményeiről, a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff értelemszerűen felháborodottan nyilatkozott az incidensről, ám a Red Bull címvédőjét célzó beszólása után egész mások érezték magukat „találva”…
„Ez road rage [(köz)úti elborulás] volt, olyan, amit a római, nápolyi taxisofőröktől láthatunk” – mondta a holland húzásáról Wolff még Barcelonában.
„Sokat fejlődtünk” – vetette ellen egy olasz újságíró, amire az osztrák úgy felelt, hogy „Nagyon agresszívek az utakon Rómában és Nápolyban, nincsenek szabályok.”
A római taxisofőrök magukra is vették a megjegyzéseket – többen is reagáltak Wolff szavaira:
„Wolff jobban tenné, ha a csapat teljesítményére koncentrálna” – mondta a Corriere della Sera megkeresésére az olasz főváros legnagyobb taxis cégének vezetője, Loreno Bittarelli.
A Filt-Cgil nevű taxis szakszervezet képviselője, Nicola Di Giacobbe így reagált: „Ugyanúgy megyünk, mint a Mercedesek: 50 km/órával!” Giacobbe azért hozzátette, hogy tényleg komoly gondok vannak a római forgalommal, az amolyan „senki földje”.
Egy másik, a lap szerint 40 éve taxizó sofőr Wolffot félig-meddig megerősítve ezt mondta: „Mi tudjuk legjobban kezelni ezt a kaotikus forgalmat. Türelmesebbek, hozzáértőbbek vagyunk, mint az átlagos vezető. De a város sokat romlott a közelmúltban – ma már 2 kilométer megtétele is 30 percig tart.”
Egy újabb sofőr ugyanakkor közhelyesnek bélyegezte Wolff megszólalását:
„Nekünk van a legkevesebb balesetünk, másképp oda is lenne a megélhetésünk. Megnézném, ahogy a Forma-1-es versenyzők próbálnának az építkezések, a golfkocsik, a robogók között navigálni! Róma kész dzsungel, nem F1-es pálya!”
A Spanyol Nagydíj eseményeit, egyebek mellett Verstappen viselkedését is kibeszéltük a Vezess F1-es podcastje, a Csapatrádió legfrissebb adásában, melyben a sokszoros kamionos bajnok Kiss Norbi volt a vendégünk, az adást itt nézheted meg:



