A kínai techóriás, a Xiaomi újabb lépést tett az elektromosjármű-iparban való térnyerés felé: prémium partnerként csatlakozott a legendás Nürburgring versenypályához, az együttműködést néhány napja jelentette be a német pálya, hivatalos weboldalán.

A megállapodás értelmében a Xiaomi hosszú távú reklámlehetőséget kap a világ leghosszabb versenypályáján. Az új partnerség részeként a Grand Prix pályaszakasz 12-es kanyarját „Xiaomi-kanyarra” keresztelték – ez egy gyors, technikás balkanyar -, Emellett a Nordschleife szakaszon, az Aremberg és Fuchsröhre közötti hidakon egy nagyméretű reklámtábla is hirdeti a márkát.

A Xiaomi megvette a Nürburgring egyik kanyarját 1

Fotó: nuerburgring.de

A Xiaomi nem először tűnik fel a pályán: tavaly októberben az SU7 Ultra prototípusa 6:46.874-es köridőt futott, ezzel a leggyorsabb négyajtós autó lett a Nürburgringen. Az SU7 Ultra sorozatgyártású változatát 2024 februárjának végén mutatták be Kínában. A jármű 1548 lóerős teljesítménnyel bír, az indulóára pedig 529 900 jüan (körülbelül 27 millió forint). A hipersportautó 0-ról 100 km/órára 1,97, 200-ra 5,96 másodperc alatt gyorsul, míg a végsebessége eléri a 350 km/órát.

5 fotó

Ennél is durvább az, amire a fékekkel képes az 1900 kilós autó (ami könnyebb, mint az új BMW M5!): a gyártó szerint csak villanymotorjaival 0,6 G-s lassulásra képes, de az igazán durva az, amikor a valódi fékek is munkába lendülnek; állítólag ilyenkor 2,36 G-vel lassulhat a verda, és képes 25 méter alatt teljesen megállni 100 km/órás tempóról – legalábbis ezt állítja a gyártó. A Forma-1-es versenyzők a kanyarokban sokszor 3-5 G-s terhelést kapnak.

De a német versenypálya és a kínai techcég közötti partnerség nem csupán reklámcélokat szolgál, a Xiaomi mostantól hivatalosan is részt vesz a pálya 16 hetes éves tesztelési és fejlesztési programjában, ahol autógyártók és beszállítók közösen dolgoznak új járművek és alkatrészek fejlesztésén. És mostantól a kínai gyártó is ezen a helyszínen viszi járműfejlesztési projektjeit.

Nagyon jól hangzik az 1548 lóerő, a vásárlókat el is csábította, de a napokban robbant a hír, hogy biztonság oltárán korlátozta brutális elektromos modelljének teljesítményét a gyártó: