Furcsa videók terjednek a közösségi oldalakon. Benzinkúthoz betérő autósokat látunk, akik mintha valamilyen különleges tudás birtokában lennének, még a tankolás megkezdése előtt a betonra locsolnak pár fröccsentésnyi üzemanyagot.
Miért csinálják mindezt? Vallási rituálé, vagy egyszerűen meghülyültek? Nos, tetteik mögött van logika, de hogy mennyire van értelme, az már igencsak kérdéses.
Az Egyesült Államokban sok benzinkúton egyetlen töltőpisztoly szolgál ki többféle üzemanyagot (például 87, 89 és 91-93 oktánszámú benzint). Ezeknél a rendszereknél az üzemanyagfajták közötti váltáskor a töltőcsőben és a pisztolyban maradhat az előzőleg használt üzemanyagból egy bizonyos mennyiség. Ez a maradék általában 0,1–0,3 liter között mozog, de a pontos mennyiség függ a töltőcső hosszától és átmérőjétől.
Ha az előző vásárló alacsonyabb oktánszámú (pl. 87-es) benzint tankolt, akkor a tömlőben maradhat ebből az üzemanyagból. Amikor a következő vásárló prémium- (pl. 93-as) benzint választ, az első néhány deciliter még az előző, alacsonyabb oktánszámú üzemanyag lehet.
Egy átlagos autó esetében, amelynek üzemanyagtartálya 45–60 literes, a csőben maradó mennyiség elhanyagolható, és nem befolyásolja jelentősen az üzemanyag minőségét. A motorosok viszont úgy gondolják, hogy a sokkal kisebb üzemanyagtartályban már ekkora mennyiség is problémát okozhat, és a kihegyezett sportmotorok amúgy is érzékenyebbek a benzin minőségére.
Ezért locsolják a földre a benzint.
Az üzemanyag földre öntése környezetszennyező és tűzveszélyes. Az ilyen cselekedetek illegálisak, és súlyos bírságokat vonhatnak maguk után. Ráadásul az üzemanyagok gyorsan párolognak, ami tovább növeli a tűzveszélyt.

