Kedd este jelentették be, hogy azonnali hatállyal lemondott posztjáról az Alpine-hoz tavaly nyáron érkezett csapatfőnök, Oliver Oakes.
A brit szakember távozásának hátterében a vele egy időben, az Alpine vezető tanácsadójaként az F1-be visszatért Flavio Briatorével való konfliktusát sejtik, mert míg Oakes az újonc Jack Doohant támogatta, az olasz minél előbb szerette volna autóba ültetni az idei év elején, már Doohan szerződtetését követően megszerzett Franco Colapintót.
A szerda reggeli pilótacserés bejelentés nagyjából igazolja is ezt, de vannak, akik úgy vélik, ez csak amolyan ürügy volt Oakes számára, akinek máshol, mások már más szerepet szánnak, ígérhettek.
A Red Bullról van szó, az olasz Autosprint ugyanis úgy tudja, hogy a kezdetek óta csapatfőnökként dolgozó Christian Hornert a tavaly botránya során is támogató thai résztulajdonosok – ne feledjük, az üdítő ott született, a család pedig a mai napig fele részben birtokolja az energiaital-márkát – mostanra kihátráltak mögüle, utódjának pedig Oakesot nézték ki.
A lap szerint Horner utolsó esélye, hogy a csapat a jövő hétvégi Emilia-romagnai Nagydíjon a korábbiaknál versenyképesebb autót adjon Max Verstappen (és Cunoda Juki) alá, hiszen az eddigiek alapján a holland egyéni címvédésére nem lesz sok esély, ami a négyszeres világbajnok elvesztéséhez is vezethet.
Az első európai fordulót jelentő Imolára számos csapat fejlesztési csomagokkal készül, a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko is ilyet ígért a napokban, érdekes módon a csapatfőnök, Christian Horner Miamiban nem tudott ilyesmiről.
„Nincs nagy csomag Imolára, nem tudom, honnan szedték ezt. A szabályrendszer mostani szakaszában már csak apró lépésekről van szó” – állította.



