Budapesten három napon át három vonalon teszteli a BKV a Credobus Electronell szóló és csuklós változatát is. Tervezetten a 210/210B vonalán a szóló Credobus Electronell 12, a 8E vonalán pedig a csuklós Electronell 18 közlekedik majd, menetrenden felüli járatokként. Az újdonságokon ingyenes lesz az utazás – írja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleménye.
A két Credobus Electronell a Kravtex Kft. felajánlásából gurulhat Budapesten. A kísérleti elektromos buszok Mosonmagyaróváron, részben a Kühne technológiájával készülnek. Gazdaságosságuk kulcsát a 19,5″-os kerékméretben és a vázszerkezet minden pontjára kiterjedő optimalizálásában látják.
A gyártó szerint a szóló Electronell 12 legalább 1,5 tonnával, míg a csuklós Electronell 18 akár 3 tonnával is könnyebb lehet, mint a hasonló kapacitású elektromos autóbuszok. Emiatt a Credobus modelljeinek megközelítőleg 25 százalékkal kevesebb akkumulátorra van szükségük a megfelelő hatótáv biztosításához. A gazdaságos üzemeltetést és a megnövelt utaskapacitást az új generációs trakciós inverter és a hatékony vontatómotor is segítik.
Az Electronell buszok tesztelésével és a mobil FUTÁR fedélzeti egység használatával mind az utasok, mind a BKV és a BKK hasznos tapasztalatokat szerezhet az új technológiákról. Fontos megjegyezni, hogy a tesztüzem sajátossága, hogy a szakemberek gyakran kiállíthatják a prototípusokat a forgalomból – sokszor egyszerűen azért, hogy speciális szituációkat vizsgálhassanak, akár a járművön, akár kontrollált környezetben, a műhelyben.
A Credobus elektromos modelljeit korábban részletesen bemutatta a Vezess:

