A Toyota egyik jelentős beszállítója, a rugókat, bovdeneket és egyéb autóipari alkatrészeket előállító Chuo Spring Co. fudzsiokai telephelyén március 6-án, csütörtökön robbanás történt egy porgyűjtőben. A Toyota, amely nem csak ügyfele, de többségi tulajdonosa is a Chuo Springnek, már másnap felmérte a károkat, és arra a következtetésre jutottak, hogy az üzem nem fog tudni nekik kellő mennyiségben alkatrészeket szállítani.



Ezért hétfőn, március 10-én üzemkezdéskor a takaokai összeszerelő üzem (képeinken) két gyártósorából csak az egyiket indítják be, míg a nagakuszai összeszerelő üzemben két gyártósor is üres marad. Mindkét helyszínen a RAV4-est gyártják, amely a Toyota egyik legfontosabb globális típusa: 2024-ben a világ harmadik legnagyobb számban gyártott személyautója volt 1,02 millió darabbal, csak a Toyota Corolla (1,08 millió) és a Tesla Model Y (1,09 millió) előzték meg.
A takaokai összeszerelő üzemben a Toyota RAV4 és az azzal rokon Harrier (képeinken) szabadidőjárművek készülnek (illetve most átmenetileg nem készülnek)
Egyelőre nem tudni, meddig tart majd a csökkentett termelés az érintett üzemekben, ahogy az sem világos, hogy a történtek milyen mértékben befolyásolják az érintett modellek globális elérhetőségé. A Toyota azt ígérte, hogy hétfőn újraértékelik a helyzetet, és pontosabb információkat adnak a gyártás várható folytatásáról.
Nem először zavarja meg robbanás a Chuo Spring Co. működését. 2023 őszén hasonló esemény történt, akkor a Toyota hét üzemében tizenegy gyártósort kellett leállítani, a kimaradás a Yaris, a Yaris Cross, a Corolla, a Corolla Touring Sport, a Corolla Cross, a RAV4 és a Land Cruiser gyártását érintette.
Ha a gyártósoron nem akasztják meg, használat közben már nehéz feltartóztatni a RAV4-est, amint arról jégen (és régen) készült tesztünk is tanúskodik:


