A Fővárosi Közgyűlés még tavaly június 29-én döntött arról, hogy a 27-féle parkolási zóna helyett négy zónatípusból álló, egységes parkolási rendszert vezet be, egyúttal megemeli a parkolási díjakat. Az A jelű zónában 600 forintba kerül óránként a parkolás, a B-ben 450, a C-ben 300, míg a D-ben 200 forint az óradíj – írta a 24.hu.

A lap megkereste a fizetős parkolást üzemeltető kerületeket, és megkérdezte, mennyivel emelkedett a közterületi parkolási díjakból származó bevételük az új rendszer bevezetésével.
A válaszok egy irányba mutatnak:
- Az I. kerületben 25–30 százalékkal növekedtek a bevételek.
- A II. kerületben 2022. szeptember és 2022. december között 27 százalékkal.
- A III. kerület azt írta, „a parkolási darabszám jelentősen nem változott, a bevételnövekedés arányos a díjtételek növekedésével”.
- Az V. kerületben 2022. szeptember 5-től a parkolási bevételek havi szinten mintegy 20 és 25 százalékkal emelkedtek.
- A VI. kerületben 2023-ban havonta átlagosan mintegy 25–30 millió forint a pluszbevétel.
- A VII. kerületben átlagban nettó 40 millió forinttal emelkedtek a bevételek havi szinten.
- A VIII. kerületben nagyjából 58 százalékkal, ami bruttó 331 millió forintos többletbevételt jelentett szeptember óta (havonta körülbelül bruttó 40 millió forintot).
- A IX. kerületben mintegy 50 százalékos emelkedés érzékelhető a díjbevételnél.
- A XI. kerületben 20–22 százalékos bevételnövekedés történt havi szinten az azt megelőző időszakhoz képest.
- A XII. kerületben havonta megközelítőleg 20 millió forinttal több folyik be a kasszába.
- A XIII. kerületben 2022. szeptembertől decemberig 20 százalékkal emelkedett a parkolási díjbevétel.
- A XIV. kerületben pedig átlagosan 15 százalékkal.
Az autósok havonta tehát több száz millió forinttal költenek többet parkolásra Budapesten, mióta átalakították a zónarendszert, éves szinten pedig már milliárdokról is beszélhetünk. További részletek a 24.hu cikkében.
