Max Verstappen behúzta a Forma-1-es Japán Nagydíjon második világbajnoki címét, és elnézve az ő és csapata, a Red Bull formáját, aligha kérdéses, kinél fog kikötni a 2022-es konstruktőri bajnoki trófea.
Az üldözők lelkesedése is alábbhagyott már egy ideje, mely a szezon utolsó futamaira fordulva még inkább megmutatkozik. A Ferrari és a Mercedes is bejelentette, hogy nem fejlesztik már tovább 2022-es versenygépüket, és mostantól teljes erővel átállnak a 2023-as fejlesztésekre.
A maranellóiak utolsó fejlesztési csomagja, középpontban egy új padlólemezzel, a Japán Nagydíjra érkezett meg. Mattia Binotto hozzá is tette, hogy tőlük nem kell többre számítani, ugyanis ezzel elérték idei költségplafonjuk határát.
A Mercedes kicsit tovább húzta a fejlesztési versenyt, ők ugyanis az Amerikai Nagydíjra viszik el utolsó jelentősebb csomagjukat. “Ez az utolsó lépés az aerofejlesztéseknél” – mondta Andrew Shovlin mérnökigazgató. “Néhány helyen némi súlyt ki tudtunk szedni a komponensekből, mellyel remélhetőleg közelebb kerül az autó a minimumtömeghez. Minden egyes lépéssel többet és többet tanultunk, amit a jövő évre átvihetünk” – tette hozzá.
Korábban úgy nézett ki, hogy a Ferrari és a Mercedes között szoros meccs lehet a 2-3. helyekért, de az utolsó négy futamra fordulva az ő pozícióik is stabilizálódnak. Ennek a versenynek is van jelentősége: az előrébb végző csapat nagyobb pénzdíjat kap, ám kevesebb tesztórát tölthet a szélcsatornában.

