A Forma-1-es Holland Nagydíjat részletesebben kivesézzük a Vezess Csapatrádió következő adásában. Tarts velünk hétfőn este 19 órától a YouTube-csatornánkon!
Folytatta nyeretlenségi szériáját a Ferrari a Forma-1-es Holland Nagydíjon: bár Charles Leclerc és Carlos Sainz a futamot megnyerő Max Verstappen mögül indulhattak, végül a harmadik, illetve a nyolcadik helyen intették le a párost – igaz, a spanyol eredményét egy büntetés is befolyásolta.
A két versenyző is egyetértett abban, hogy hosszabb etapokon korántsem annyira jó a Ferrari, mint az időmérő edzéseken, ezt pedig mostanra Mattia Binotto is beismerte. „Nem vagyunk elégedettek ma” – mondta a csapatfőnöket. „A tempó hiánya aggodalomra ad okot, mert nem vagyok kellően gyorsak. Ezen a ponton kell koncentrálnunk, továbbá megértenünk a miérteket. Amikor aggódsz a tempó miatt, normális, hogy az eredmények nincsenek összhangban az elképzeléseinkkel.”
A Ferrarinak ráadásul nemcsak a tempóval gyűlt meg a baja, hanem egy újabb malőr nehezítette az olaszok dolgát: Sainz első kerékcseréjénél a bal hátsó kerék nem érkezett meg az időben, amivel a spanyol több mint 10 másodpercet bukott. „Nagyon, de nagyon későn hívtuk ki, az utolsó kanyarban. Így nem maradt elég idő előkészíteni a kerekeket, de ki fogjuk vizsgálni” – magyarázta az esetet Binotto.
„Hamiltonra szerettünk volna reagálni, ami helyes is lett volna, de későn hívtuk ki. Megesik az ilyen, ezekből az esetekből tanul az ember.”

Mattia Binotto
Azt, hogy Leclerc pont a biztonsági autó pályára küldése előtt küldték ki második kerékcseréjére, azzal magyarázta a csapatfőnök, hogy egyszerűen a balszerencse játszott közre, mivel kiszámíthatatlanok voltak a körülmények. „Ez nem kedvezett a taktikánknak, de ma egyszerűen túl lassúak is voltunk, és erre kell majd koncentrálnunk” – tette hozzá.
Ami pedig Sainz büntetését illeti, úgy fogalmazott Binotto, hogy túl szigorúan kezelte az esetet a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA). Pilótáját ugyanis jókor küldte ki a Ferrari, a spanyol csupán azért torpant meg, nehogy elüsse a McLaren szerelőjét.
A Ferrari bajnoki esélyei már teoretikusak, amit jól mutat, hogy az összetettben Leclerc lemaradása – Sergio Pérezzel holtversenyben a második helyen – már 109 pont, míg a konstruktőri összetettben a Mercedeshez egyre közelebb kerül a maranellói gárdához, csupán 30 pont a differencia.
