A filmekben és tévésorozatokban szinte a műfaj kezdete óta láthatunk termékelhelyezéseket, melyekkel a hirdetők a nézők tudatalattiját ostromolják. A hirdetett termék gyakorlatilag bármi lehet a dohányárutól kezdve az üdítőitalon át az autóig.
Utóbbiakról nemrég egy kimutatás is készült. Egy pénzügyekkel foglalkozó brit oldal összeszedte, milyen autókat láthatunk a leggyakrabban a filmvásznon vagy épp a tévéképernyőkön. Ehhez közel 50 ezer adatsort vizsgáltak át, és számos érdekes statisztikát osztottak meg.
A kutatás szerint a leggyakrabban a Mercedes-Benz járműveivel találkozhattunk a filmekben, az adatok alapján szám szerint 259-szer. A német prémiummárkát szorosan követi a Chevrolet 246-tal, a 3-4. Ford és Cadillac lemaradása már komolyabb: csak 162 megjelenés írható nevük mellé.
| Márka | Megjelenések száma |
| Mercedes-Benz | 259 |
| Chevrolet | 246 |
| Ford | 162 |
| Cadillac | 162 |
| BMW | 139 |
| Land Rover | 136 |
| Audi | 130 |
| Dodge | 109 |
| Range Rover | 104 |
| Ferrari | 100 |
A konkrét modellek esetében is a Mercedes-Benz viszi a prímet: az S-osztály mögött a Cadillac Escalade és a Jeep Wrangler a legnépszerűbb négykerekű.
| Modell | Megjelenések száma |
| Mercedes-Benz S-osztály | 74 |
| Cadillac Escalade | 67 |
| Jeep Wrangler | 58 |
| Range Rover Sport | 52 |
| Chevrolet Suburban | 40 |
| Chevrolet Corvette | 40 |
| Ford Mustang | 39 |
| Porsche 911 | 38 |
| Dodge Challenger | 38 |
| Dodge Charger | 31 |
Filmekre lebontva a legtöbb autó az Overdrive (Kipörgetve) című filmben szerepelt, szám szerint 18. Ezt a Need For Speed és a Transformers: Az utolsó lovag követi 13-13-mal, míg a legelőkelőbb Halálos iramban-film csak a hatodik helyre került: a hetedik részben 11 autót számítottak bele a statisztikába, melyek reklámértékkel bírtak.
A sorozatok esetében ezek a számok már jóval magasabbak: itt a Ballers (Nagypályások) viszi a prímet 77 kocsival a 41 autós Magnum P.I. és a 39 autós Billions előtt.
A legnagyobb értékű reklám a szakemberek becslése alapján a Halálos iramban 8-ban volt látható: 13,5 millió dollárra (3,85 milliárd forintra) saccolják annak értékét, hogy a nézők 8 percen keresztül nézhettek egy Chevrolet-t. A második helyet 13 millió dolláros (3,71 milliárd forintos) értékkel a Ford kaparintotta meg a Le Mans-i győzelmüket feldolgozó Ford v Ferrarival, de a harmadik hely is az övék lett 12 millió dollárral (3,42 milliárd forinttal) a Netflixen megtekinthető Spenser Confidentalnak (Spenser az igazság nyomában) köszönhetően.
