| Röviden – BMW 128ti | |
|---|---|
| Mi ez? | Egy klasszikus ötajtós kompakt modell a BMW-től keresztmotorral és elsőkerék-hajtással, ami a régi ti jelölést hozza vissza egy erős ötajtós, de csak elöl hajtó modellben |
| Mit tud? | Pengeélesen kanyarodni és szemtelenül gyorsan távozni a helyszínről, de leginkább minőségben hozza a márkától megszokottat |
| Mibe kerül? | 14,3 millió forintról indul a ti felszereltség, a tesztautó éppen 17 millió forint alatti árcédulát visel |
| Kinek jó? | Aki BMW-minőséget, felhasználói élményt szeretne az ismert multimédiával és remek vezetési pozícióval, és erős motorral egy kompakt autóban, és pont mindegy neki, hol hajt |
Egészen sokáig úgy tűnt, hogy a BMW tényleg az a márka lesz, amelyik minden kategóriában meg fogja tartani a hátsókerék-hajtást. Aztán jött az első családi egyterű, az Active és Gran Tourer, amire halkan felszisszenve, de lehetett azt mondani, hogy mégis kit érdekel, hol hajt az autó ebben a kategóriában. Ami igazán fontos, az továbbra is hátsókerekes volt az 1-estől kezdve a kupé 2-esen át az összes többi modelljükig. Az 1-es üde színfolt volt a kompaktok között, lényegében konkurencia nélkül, hiszen az utolsó hosszmotoros kompakt volt. Egészen a harmadik generációig, aminél most elengedték az említett hajtásláncmegoldást, miközben átkerült a Minikből is ismert platformra a modell.




Ezzel pedig szépen beleolvadt abba a masszába, amiben nem törődnek a vásárlók azzal, hol hajt az autójuk. Ez pedig valahol szomorú, mert a BMW ezek szerint vesztett a valóban érdeklődő közönségből, a maradék kezét pedig ezzel elengedte. Ha szerencséjük van, akkor sikerült följebb terelni egy részüket a 3-ashoz, de itt azért teljes kategória ugrásról van szó. Aki most kompakt BMW-t választ, az nem kap sokkal másabb dolgot, mintha a prémium kategória többi résztvevőjénél vásárolna. Aztán kihúzták azt a fiókot, amiben a kivezetett sportmodellek szerepelnek, és felvésték az új 128-asra a ti betűket, hetykén eltolva. Erre pedig mindenki felkapta a fejét, aki tudja, mit jelent.










