2010-ben a Top Gear az év legjobb hipersportautójának választotta a Koenigsegg Agerát, melynek RS változatát a 2015-ös Genfi Autoszalonon mutatta be a svéd gyártó. Ez az Agera könnyebb, inkább versenypályás használatra felkészített változata. A Koenigsegg Agera RS-ből csupán 25 példány készült és ezeknek mindegyike teljesen egyedi darab, a vevő ízlésének megfelelően összeállítva. Ezt itt például Draken-nek keresztelték, mely nem csak sárkányt jelent, hanem azt a vadászrepülőt is, melyet abban a hangárban tároltak, ahol most a sportkocsikat gyártó vállalat is.

12 fotó

Az autót fehér csíkok és vörös Draken feliratok díszítik, máskülönben minden eleme szépen látható karbon, még az ötküllős felnik is szénszál erősítésű műanyagból készültek. Akárcsak a jellegzetes alakú hátsó szárny, ami nagy szerepet játszik abban, hogy az autó 250 km/órás sebességnél akár 485 kilogramm leszorítóerőt termeljen. Bár ez javarészt versenypályára való autó, a beltérben minden adott ahhoz, hogy odaáig se legyen kellemetlen az út. Van navigációs rendszer, légkondi, légzsákok és minden, ami feltétlenül szükséges.

Ha 27 másodperc alatt lennél 400-on, ez az Agera RS neked szól 6

Az utascella mögött 5 literes, biturbó V8-as motor dolgozik, mely 189 kilogrammot nyom és teljesítménye hagyományos üzemanyaggal 7800-as fordulatnál 1160 lóerő, 4100-nál 1280 Nm nyomatéka van. Nagyjából 2,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre. Ilyen autóval döntötték meg a Bugatti Chiron 0-400-0 rekordját is, az Agera RS-nek 36,44 másodperc alatt sikerült. Ebből 400-ra gyorsulni madjnem 27 másodpercbe telt. Ilyen autónál cseppet sem újdonság, ha nem írnak rá árcédulát.

Ha 27 másodperc alatt lennél 400-on, ez az Agera RS neked szól 7