Nem alakul simán a Ferrari számára a barcelonai tesztelés második hete: kedden sok időt elvesztegetett a csapat a hűtőrendszer ellenőrzése miatt, szerdán Sebastian Vettel törte össze a kocsit. A német műszaki hiba miatt szállt el a hármas kanyarban (a videón messziről ugyan, de jól látható, mi történt), az autó várhatóan még órákig nem térhet vissza a pályára.
Vettelnél a g-mérő is bejelzett, azaz a becsapódás 15 g-nél nagyobb erejű volt, így az újságírók elé csak a pálya orvosi központjában tett rövid látogatás után állhatott. A németnél egyébként mindent rendben találtak.
“Mi sem tudunk többet annál, mint amit már mindenki tud az esetről” – mondta Vettel. “Belülről annyit éreztem, hogy mentem a hármas kanyar felé, aztán mintha történt volna valami az autó bal elejénél. Innentől utas voltam, nem sokat tehettem az ütközés elkerülése érdekében. Csak fékeztem, amennyire tudtam.”

“Teljes gőzzel próbáljuk megfejteni, mi történt. Sokkal egyszerűbb lenne a dolgunk, ha a hármas kanyarnál nagyobb bukótér lenne, és nem ütközött volna neki semminek az autó, mert így még jobban megsérült az eleje.”
“Alaposnak kell lennünk, hogy meg tudjuk fejteni a hiba okát.”
Az e heti problémák ellenére Vettel jónak érzi a Ferrarit. “Az alapjaink nagyon jók, ott lehetünk az elejében. Ami az ellenfeleket illeti, a Red Bull nagyon erős, kiegyensúlyozott és megbízható.”
“Az Alfa Romeo szintén nagyon erősnek tűnik, ők lehetnek a meglepetéscsapat. A Mercedes erejét nehéz megbecsülni: egyes etapjaik nagyon jónak tűntek, mások nem igazán.”
Vettel sem tudja, ki és mennyit rejteget a valódi erejéből. “Jelen pillanatban amint kimegyünk a pályára, nyomni kell a gázt, különben semmit nem tudunk meg az autóról. De sok az ismeretlen tényező: az üzemanyagszint, az éppen használt motormód, az akkumulátor töltöttségi szintje, és persze a gumik. Melyik keverék, abból is új vagy használt? Szóval később fogunk tisztán látni.”
Vetteltől megkérdezték azt is, hogy a Ferrari új motorja valóban annyival erősebb-e, mint pletykálják, de a német kissé kitérő választ adott. “Nehéz megítélni, mert a magasabb hátsó szárny miatt a légellenállás is nagyobb. A motorrészleg számára egészen biztosan nem ez volt a legszerencsésebb szabályváltoztatás.”