| Röviden – Suzuki Jimny 2018 | |
|---|---|
| Mi ez? | A Suzuki Jimny legfrissebb, 2018-as változata |
| Mit tud? | Kicsi, kívánatos, játékautónak tűnő, de komoly tudású terepjáró |
| Mibe kerül? | Hazai ára sajnos még nincs, de külföldön a korábbi modellhez képest 2-3 százezer forintos drágulásról írnak az újságok |
| Kinek jó? | Aki igazi terepjáróra vágyik, de abból kicsike, mókás darab kell neki, ne is nézzen mást |




Ennél mókásabb új autót nem láttunk még ebben az évben, és jó eséllyel már nem is fogunk. Bár nem kapkodta el a modellváltást a Suzuki – legutóbb pont 20 évvel ezelőtt mutattak be új Jimnyt – lehet, hogy érdemes volt várni a divatnak sok tekintetben fityiszt mutató kisautóra. Az 1,5-ös szívómotor, merev hidak, létraalvázas felépítés, kocka karosszéria és az igazi, kézzel kapcsolható terepváltó nem éppen azok, amiket ma egy szabadidő-autóba beletesznek.
Igaz, a Suzuki Jimny nem is szabadidő-autó, hanem igazi terepjáró. Csak kicsiben. A jelenlegi modell húsz éven át tartó népszerűsége valószínűleg annak is köszönhető, hogy ebben a kategóriában – kisméretű, klasszikus felépítésű, komolyan vehető terepjáró – egyáltalán nincs konkurense. A Jimny mindig is jól fogyott, 1970 óta 2,85 millió darabot adtak el belőle, 194 országban.
Fél méterrel rövidebb egy VW Polo-nál











