Kilóra veszik a magyarok a 10 milliós Teslát Bécsben

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2016.04.01. 14.00

Hajnalban keltek, utaztak, sorban álltak és fizettek. Jó esetben 2017 végén kapják meg a tizenmilliós kocsit, amit nem is láttak a megrendelés előtt.

Kilóra veszik a magyarok a 10 milliós Teslát Bécsben

Hajnali 5.30-kor nyilvánvalóan a számítógéped előtt ültél ma – mondom Lizik Gábornak, a tegnap Bécsben Teslát rendelő magyarok egyikének. Természetesen. És hogy tetszett, amit láttál? Maga egy csoda.

2

Gábor a bécsi Tesla-szalon, és a fizetés előtt

Áruljuk el az olvasóknak, hogy most láttad meg először azt az autót, amit tegnap kvázi megvettél. Igen, vakon fizettem érte.

Iron Man megállíthatatlan?

Ismét elkápráztatta a Tesla nevű vallás fanatikus híveit Elon Musk. Az amerikai sajtó által előszeretettel a hollywoodi Vasember figurája után a valóban élő és létező Anthony Starkhoz hasonlított újító az előre meghirdetett menetrend szerint adta el, majd utána mutatta be a Model 3 nevű legújabb portékáját. Március 31-én, azaz csütörtökön reggel a Tesla-szalonok nyitásától a betérő vásárlók ezer dollár (Európában ezer euró) befizetésével személyesen előfizethettek a kocsira, amiről fotót sem láthattak korábban. 5 A megrendelt terméket látványos show keretében immár másnap, április 1-jén hajnalban mutatta be Musk a világnak, korábbi ígéretét betartva Amerikában 35 ezer dolláros alapáron (nálunk drágább lesz). Mivel nálunk nincs kereskedése a cégnek, a már Model S-sel rendelkező, vagy éppen életük első Tesláját vásárló magyaroknak minimum Bécsbe kellett utazni a megrendeléséhez. Így tett több honfitársunkkal együtt Gábor is. E cikk péntek délutáni írásakor már 150 ezer felett jár világszerte a megrendelések száma. Várható volt az iPhone-rajongókéhoz mérhető Tesla-hívők globális őrülete, de úgy tűnik, az eddigi legolcsóbb termékük immár az egyházon kívüli járművásárlók között is hódító útjába kezdett. És még csak a második napon járunk.

Mikor keltél, hány órára értél a bécsi szalonba? Természetesen hajnalban indultam Pestről, és a 9 órás szalonnyitás előtt fél órával már ott álltam a bejáratnál. Amint az alábbi videó mutatja, a vagyonos Zürichben csúnya sorban állás várta a későn kelőket. Te hányadik lettél Bécsben? A 19-es sorszámot kaptam, és egy csokis sütit, rajta a Model 3-at jelölő három csíkkal.

Woooow! Model 3 line at Bellevue, WA Közzétette: Tesla – 2016. március 31.

  Hogyan zajlott az autó megrendelése? A szalonban várakoztunk 9-ig, amikor egy hosztesz szólította az első embert: nummer eins! Három számítógépes pult volt bent, ezeknél egy-egy hosztesz segítette az online rendelést. Mit kért a rendszer, és mit kaptál a fizetés után? Dombornyomott hitelkártyával lehetett csak fizetni, utána se papírt, se semmi mást nem kaptam. A kártya száma mellett egy e-mail-címet kellett megadnom, itt felhívták a figyelmemet, hogy kétszer ellenőrizzem, helyesen adom-e meg, mert innentől ezen tartjuk a kapcsolatot. Meg is jött a teslás account, és kaptam egy számot. Ennyi? Ja, még annyit írtak, hogy jövőre jelentkeznek, akkor tudok majd konfigurálni autót. Ha akkor lenyomom az order gombot, akkor válik élessé az autó megrendelése, addig gyakorlatilag kiszállhatok belőle.

4

Az első osztrák és magyar megrendelők

Teslás ismerősömtől tudom, hogy több magyar utazott ki autót rendelni. Találkoztál velük? A szalonban találkoztam egy magyar családdal, a gyerek magyarázta a szüleinek, hogy ilyen meg olyan lesz majd az autó. Feltételezem, neki rendelték a szülők a kocsit. Beszéltem olyan magyarokkal is, akik 10 darabot rendeltek tegnap.

Nem jött össze a SEX

A Tesla hawthorne-i dizájnstúdiójában bemutatott Model 3 formára közel áll nagytesójához, mégis teljesen új platformra épült. Villanyautónál természetesen a hatótáv a legfontosabb, Musk szerint a 35 ezer dolláros alapárával és öt – kényelmesnek mondott – ülésével népautónak szánt újdonság 210 mérföldet (közel 350 kilométert) képes megtenni egy feltöltéssel. Ez szerényebb a nagytesó távjánál, ugyanakkor bőven felette van a BMW i3, a Nissan Leaf és társaik adatánál.

6

Néhány tucat jómódú hazánkfia ellenére nálunk sajnos nem lesz népautó

Minden azért Musknak sem jött össze. A Model S és a Model X után nagyon hajtott a Model E névre, ám azt a jogtulajdonos Ford nem adta át semmi pénzért, pedig biztosan kihasználta volna e három betű megfelelő sorrendbe rakása után kínálkozó reklámlehetőségeket. Ha már megrendíthetetlenül ma is a saját autóit tartja a legszexibbnek. Amennyiben Musk elképzelései szerint haladnak a cég ügyei, jövőre indul a kocsi gyártása, immár nem csak Észak-Amerikában. A kormányzat által csepegtetett infómorzsák szerint az európai üzem helyszínéért folyó szűk körű versenyben mi is az élmezőnyben vagyunk. Meglátjuk.
7

A műszerfal egy középre pakolt hatalmas monitor a Model S megoldásától eltérően fektetve

Most, hogy videón és fotókon láttad, milyen a kocsi? Maga a tökély. És szinte ingyen van. Ezt hogy érted? A felniknek 2500 dollár darabja, ha kiszámolod, már ez önmagában 10 ezer. Az üvegtető is legalább 1000, és ebben elöl és hátul is találsz csomagtartót, a technikáról nem is beszélve. Ebben benne van az autopilot, önmagát tudja majd vezetni. Sehol sincs az európai konkurencia… …erről egy Márkus László-klasszikus ugrik be, de még meg sem kérdeztem: miért rendeltél Teslát? Környezetvédelem. Én ebben látom a jövőt, és ezzel a vásárlással támogatom. Egy ismerősöm most vett szintén 10 millióért vadonatúj autót. Dízelt. Beültem, mentem vele pár métert, és azt éreztem, ez ugyanaz, mint az eddigi összes kocsi. Nincs benne semmilyen érdemi előrelépés egy tisztább jövő irányába. A Model 3-ban viszont megvan.

Kommentek

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz versus autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.