Japánban nagy divatja van a kamu veteránoknak, és még csak nem is feltétlenül luxusautókat másolnak az erre szakosodott cégek: a Renoca egyik munkája például régi VW Golfot, míg a Mitsuoka új fejlesztése Chevy terepjárót idéz.
Ezt a vonalat emelte most át a furgonok piacára az AutoMotive Japan (AMJ) nevű cég, akik Volkswagen Transporter T3-ast építenek Toyota Hiace-ből. A kihívás első hallásra komoly, hiszen a német kisbusz farmotoros volt, míg a japán a két első ülés között-alatt hordja a motorját. Valójában azonban ez azt jelenti, hogy mindkét modellnek ultrarövid és csaknem teljesen függőleges az orra, így ha nem is tökéletes az illúzió, szódával elmegy.

Hátulról nézve széria Hiace-nak tűnik
Az AMJ a fényezésre is utalt, különösen a vízszintesen osztott barna-fehér kombináció talált be. A T3-ast annak idején piactól függően többféle kivitelben forgalmazták, létezett egy kereklámpás, két kereklámpás, illetve téglalap-lámpás verzió, az AMJ pedig mindhármat elkészítette, így ügyfeleik szabadon választhatnak, hogy európai, dél-afrikai vagy észak-amerikai Transporterbe szeretnék-e beleképzelni magukat.
A Vanace névre keresztelt modell belső terében korhű kockás szövetkárpitok erősítik a nosztalgiát, opcióként háromküllős fa kormánykerék is kérhető az autóhoz, amit nem igazán értünk – a tartozékpiacon nyilván nehezebb kétküllős műanyag volánt találni.
Noha a Toyota 2019-ben bemutatta a hatodik generációs, orrmotoros Hiace-t, Japánban továbbra is az eggyel korábbi szériát forgalmazzák. Ezt jelenleg kétliteres benzinmotorral és 2,5 literes dízellel, hátsó- vagy összkerékhajtással kínálják a hazai piacon.