Csaknem 35 éves múltra tekint vissza a Lamborghini Diablo, ami 1990 januárjában mutatkozott be. A premiert megelőzően éveket fordítottak a fejlesztésre azzal a céllal, hogy egy modell szülessen, ami méltó arra, hogy a Countach helyébe lépjen.

A V12-es motorral szerelt Diablo gyártását 2001-ben állították le 2884 darab után, ám ennek első generációs, 1993 és 1998 közötti VT változatából mindössze 400 darab készült. Ebből a szériából származik az az 1994-es évjáratú, ezüstszínű példány, melynek kiszállítása kellemetlen fordulattal ért véget Amerika északnyugati részén. Szinte minden jel arra utal, hogy elromlott a teherautó hidraulikus rámpája, aminek következtében a Diablo oldalirányban zuhant ki a pótkocsiból – írja a Carscoops.

A VT a viscous traction kifejezés rövidítése – arra utal, hogy a modell négykerék-hajtást rejt, amely a motor nyomatékának maximum 25 százalékát képes az első kerekekre küldeni. Elöl és hátul is önzáró differenciálmű tette teljessé a hajtást.

Az ilyen modellek külsőleg kissé eltértek a normál Diablótól és a felszereltségük is eltért, többek között az állítható lengéscsillapítást is lehetővé téve. Az 5,7 literes, V12-es motor az 1692 kilogrammos VT variánsban is 492 lóerős, mellé 580 Nm-es nyomaték párosul. Nagyjából 4,1 másodperc alatt képes álló helyzetből elérni a 100 km/órát, a végsebessége pedig 325 km/óra.

A szemlátomást kisebb sérülések ellenére is jelentősnek mondható anyagi kár keletkezett, főleg annak tudatában, hogy a Lamborghini egy közelmúltbéli aukción 295 ezer dollárért cserélt gazdát – az összeg a mostani árfolyamon több mint 115 millió forintnak felel meg.

A leírás alapján az elmúlt három évtizedben alig 22 ezer kilométert tettek meg az összkerékhajtású Diablo VT-vel, ami megmagyarázza a baleset előtti, kivételes állapotát. Természetesnek nem éppen mondható pozíciójából daru segítségével szabadították ki a kétajtós sportkupét, amit utána éjszakára – legalábbis a szemtanúk állítása szerint – a zuhogó esőben hagytak magára az utcán.