Régi autók restaurálására és elektromossá alakítására szakosodott az Everrati, mely mostanáig olyan ismert típusokat „műtöttek át”, mint például a Porsche 911. A legutóbbi projekt keretében viszont a klasszikus autók felújítására specializálódott Hilton & Moss-szal együttműködve egy Mercedes-Benz W113 SL Pagodába épített elektromos motort. Sokan máris szebbnek találják, mint a jelenleg villany-Mercedes-paletta bármely tagját, de érdemes megjegyezni, hogy a Hilton & Moss több mint négy évtizeden át dolgozott klasszikus Mercedesekkel, így a tapasztalat megléte megkérdőjelezhetetlen.

Az 1967 és 1971 között gyártott 280 SL átalakítása kapcsán az Everrati úgy fogalmazott, hogy mindenképpen meg akarta őrizni kifinomult, eredeti karakterét, illetve hangulatát. A cég szerint a kabrió teljesítménye az eredetiéhez hasonló, vagy annál is jobb, 180 lóerő – annak idején 2,8 literes, soros hathengeres motorral szerelték, ami 168 lóerőre volt képes. Számítások szerint a belső égésű hajtásúhoz 1,8 másodperccel gyorsabban, 7 másodperc alatt gyorsul 60 mérföld/órára (96 km/óra) álló helyzetből, hatótávolsága pedig legalább 257 kilométeres lesz.

Ennek a klasszikus Mercinek még az is megbocsátható, hogy elektromos 1
Ennek a klasszikus Mercinek még az is megbocsátható, hogy elektromos 2

Ennek a klasszikus Mercinek még az is megbocsátható, hogy elektromos

Ennek a klasszikus Mercinek még az is megbocsátható, hogy elektromos

Ennek a klasszikus Mercinek még az is megbocsátható, hogy elektromos 8
Ennek a klasszikus Mercinek még az is megbocsátható, hogy elektromos 9
Ennek a klasszikus Mercinek még az is megbocsátható, hogy elektromos 10
Ennek a klasszikus Mercinek még az is megbocsátható, hogy elektromos 11
Ennek a klasszikus Mercinek még az is megbocsátható, hogy elektromos 12
Fotó megosztása:

A ’60-as évek végén, ’70-es évek elején gyártott típusból összesen 23 885 darab készült, ennek több mint felét az Egyesült Államokban adták el. Alapvetően négysebességes váltót kínáltak hozzá – ezek közül is a tengerentúlon inkább az automatára (és ezzel együtt a légkondicionálóra), míg Európában a manuálisra volt kereslet. Lehetett rendelni ötfokozatú ZF-váltóval is, azonban ezzel az opcióval csak 882 esetben éltek.

Néhány nappal ezelőtt a Vezess is írt róla, hogy egy másik klasszikus Mercedesbe is elektromos hajtást szereltek – igaz, egy Nissanét –, és ezzel együtt megkérdeztük, szentségtörésnek számít-e, vagy sem. Az 500 SL, illetve a szavazás itt található meg: