2000 és 2006 között összesen több mint 85 ezer példány készült a BMW M3 E46-ból, ennek zöme (56 133 darab) kupékivitelben, míg a többi kabrióként gördült le a gyártósorról. Tehát nem számít ritkaságnak, és még nincs 30 éves, messze még a valódi veteránstátusz. 

Árai mégis az égbe szöktek, főleg az Egyesült Államokban, ahol eleve egzotikumnak számítanak az európai sportautók. Egy pár tízezer kilométert futott példánnyal nagyot lehet szakítani, a képeken látható, 2003-as darabért például 79 900 dollárt kérnek, vagyis bő 27 millió forintot. 

Az autó makulátlan állapotú, mindössze 12 ezer kilométert futott, és komoly extralistával kínálják eladásra. Ülései szürke nappabőrből készültek, kerekei eredeti 19 colos darabok, a hangrendszer pedig Harmon Kardon, van fedélzeti navigáció, tehát mindent tud, amit egy korabeli M3-as tudhatott. 

Fejtetőre állt a világ, a 20 éves BMW M3-ért már többet kérnek, mint az újért 1

Mivel amerikai specifikációjú modell, teljesítménye 338 lóerő, maximális nyomatéka pedig 365 Nm-es, ami például a kupét mindössze 5 másodperc alatt repíti 0-ról 100 km/órára. Elektronika szabályozza a végsebességét, anélkül 250-nél többel is képes lenne hasítani.

Fejtetőre állt a világ, a 20 éves BMW M3-ért már többet kérnek, mint az újért 2

Kívánatos darab, de ezért a pénzért már a 2022-es BMW M3-ashoz is hozzájuthatunk, ami ugyancsak soros hathengeres benzinmotorral szerelt, de teljesítményt tekintve messze lehagyja elődjét, az 510 lóerős Competition és az M4 Competition összkerékhajtású kivitelei mindössze 3,5 másodperc alatt gyorsulnak 0-100 km/órára.  

Fejtetőre állt a világ, a 20 éves BMW M3-ért már többet kérnek, mint az újért 3Fejtetőre állt a világ, a 20 éves BMW M3-ért már többet kérnek, mint az újért 4Fejtetőre állt a világ, a 20 éves BMW M3-ért már többet kérnek, mint az újért 5