Úgy tűnt a Porsche számára a 70-es évek kezdetén, hogy a 911-es már a végét járja. A farmotoros sportkupé túl puritánnak és nyersnek bizonyult ahhoz, hogy feljebb tudjanak lépni a piacon és több gond is adódott, amit már nehezen tudtak megoldani. A farmotor mellé zsúfolt kipufogórendszer és egyéb segédberendezések miatt zajos volt és az autó vezethetősége sem volt az igazi, tovább léptek. Akkor ez tűnt jó döntésnek, később visszatértek a farmotoros 911 fejlesztéséhez.

A 911-es leváltását egy nagyobb, jobb minőségű, tágasabb utasterű és klasszikusabb elrendezésű sportkupéval tervezték. Miután a Volkswagen és az Audi által rendelt, de fel nem használt tervekből megszületett a 924-es, a Porsche az új luxus sportkupét is orrmotoros elrendezéssel álmodta meg. Ez lett az 1978-ban bemutatott 928-as, V8-as motorral az orrában.

Porsche lesz már ebből a halom 928-asból 2

Ebből a modellből pusztul több mint egy tucat egy rakáson valahol Kalifornia mellett, és a szívünk szakad meg, hogy csak úgy otthagyták a V8-as sportautókat. A korai kis hátsólámpás, 4,5 literes 928-asoktól kezdve a késői nagy légterelős, sima lökhárítós, 5,0 literes 928 4S-ig mindenfélét láthatunk a fotókon.

Az autók egy birtokon állnak és sajnos nem mehet be bárki. A föld tulajdonosa szerint egy jó barátjáé a gyűjtemény, aki évtizedekkel ezelőtt kért tőle szívességet, hogy letehesse itt az autóit, azzal az ígérettel, hogy hamarosan továbbáll velük. Azóta nem jelentkezett a Porschékért, pedig az autók tulajdonosa még életben van.

Porsche lesz már ebből a halom 928-asból 3

Nem tudni pontosan, mióta állnak a területen, de a gaz méretéből, a fényezések, lámpák, ablakok állapotából kiindulva legalább a 90-es évek óta. Mivel a 928-as karosszériája galvanizált acélvázra épül és alumíniumelemekkel burkolták, a kaliforniai száraz időjárásban nem valószínű, hogy rozsdásodnak. Ugyanakkor minden műanyag és bőr alkatrész, kábelköteg, gumitömítések vélhetően már évekkel, évtizedekkel ezelőtt tönkrementek.

Porsche lesz már ebből a halom 928-asból 4

Csak komoly munkával és belefektetett pénzzel lehetne ezekből autót faragni, de ha valaki kevés pénzért meg tudja szerezni az egész gyűjteményt, ami a fotók alapján 13 autó, akkor még talán meg is érheti. A tulajdonos korábban hallani sem akart az eladásról, a fotók készítője pedig nem tudta vele felvenni a kapcsolatot.