Tavaly csodálkoztam rá a főleg Texasra jellemző, helyi autós tuning irányzatra, amihez hasonlót sehol máshol nem találunk. Ez a slab, ami a lowrider egyik oldalhajtása, és a Slow, Low and Bangin’ (Lassan, földre ültetve, hangosan (ennek a szónak van egyéb jelentése is, és nem kizárt, hogy arra gondoltak az alkotók) kifejezés rövidítése. Fő jellemzője az iszonyatosan kilógó küllős felni, ami az ókori harci szekereket juttatja eszünkbe. Ezek a nyolcvanas években, amerikai luxusautókon gyakran látott típusokat idézik, és már mindenféle méretben kaphatóak a 15-20 colos tartományban.
Az extrém darabok ára is borsos, kiviteltől függően az 1500-2500 dolláros (500-800 ezer forint) tartományban mozog.
Ezek az autók szó szerint kilógnak a sorból, de annyira, hogy az már a rendőrségnek is feltűnt. Az egyre vadabb, egyre hosszabb felnik ellen komoly razziával vették fel a harcot. Egy slab találkozóról több mint száz autót vitettek el, mivel azok felnije túllógott az autó visszapillantó tükrén.

Ezeknek az extrém felniknek vége
Igen, ilyen egyszerű, de észszerű szabályt hoztak, teljesen logikus, hogy a felni ne legyen szélesebb az autó elvben legszélesebb pontjától, ami a tükrök széle. Bár ha ez így megy tovább, akkor a tükrök lesznek egyre szélesebbek, és végül minden autó úgy fog kinézni Texasban, mint ez a csoda: