1974-ben az Egyesült Államokban ugyanazokat a biztonsági és károsanyag-kibocsátási jogszabályokat kellett betartania a Chevrolet-nek és a Porschének. Nagyjából ennyi lenne a közös története a két gyártónak, ugyanis teljesen eltérő sportautókat kínáltak a vásárlóknak. Míg a 911 Targa 2,7 literes, léghűtéses, az autó hátuljába helyezett hathengeres bokszermotorja gyengébb volt, mint a Corvette vízhűtéses, a vezető előtt felbőgő V8-asa, a levehető tetővel kínált amerikai rivális nehezebb volt.

Volt azonban valaki, aki megpróbálta összehozni a két világot: a 930-asba beletuszkoltak egy 7 literes V8-as blokkot, így született meg a Porsche GT8RS. Az autóról néhány évvel ezelőtt videó is készült egy amerikai autóbemutatón.

Azóta némileg megváltozott a kinézete a GT8RS-nek: teljes egészében eltűnt róla a narancssárga szín, és a lökhárítón is módosítottak. A szélvédő előtti elemeket nem véletlenül szabdalták fel ennyire: kell a hűtés az 530 lóerős erőforrásnak. Itt ugyanis a hűtés átkerült a kocsi orrába.

Amerikai V8-as ül a Porsche 911 fenekében 1Amerikai V8-as ül a Porsche 911 fenekében 2Amerikai V8-as ül a Porsche 911 fenekében 3

Jelenlegi tulajdonosának azonban nem kell az autó, 27 ezer dollárért (8,2 millió forintért) szabadulna tőle. A GT8RS bukókeretével akár kiváló szórakozást nyújthat pályanapokon is, ám jelenleg önerőből nem tud egy métert sem megtenni, ugyanis a 930-asból származó négyfokozatú váltóhoz kell még egy kuplung is.

Ahhoz, hogy igazi vadállat legyen a kocsi, a karosszéria sem maradt érintetlen. A sárvédők és a motorháztető elemeit lecserélték, üvegszálból készült másolatokra, míg a motorháztetőt karbonból formázták újra. Az utastérbe versenyülések és új műszerfal került.