Ha megnézzük a Blusteele Clutch közösségi oldalát, majd’ minden fotójuk gyorsulási versenyeken készült. Nem véletlenül: a cég a dragster-piacra fejleszt és gyárt tengelykapcsolókat. A közelmúltban aztán úgy döntöttek, diverzifikálják tevékenységeiket, és az overlanding világát is célba veszik.

Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 1
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 2

Ebben az autóban nincs gyenge láncszem

Ebben az autóban nincs gyenge láncszem

Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 23
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 24
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 25
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 26
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 27
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 28
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 29
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 30
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 31
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 32
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 33
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 34
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 35
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 36
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 37
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 38
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 39
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 40
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 41
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 42
Fotó megosztása:

Ausztráliában komoly hagyományai vannak a terepexpedícióknak: egy kisebb garzonlakás felszereltségével kistafírozott autókkal vágnak neki a végtelennek. Komoly tömegeket kell megmozgatni egy ilyen autónak, ezért szeretik minden műszaki komponensüket alaposan túlépíteni, biztos, ami biztos.

A Blusteele mérnökei úgy számoltak, ha a tengelykapcsolójuk elvisel 1000 Nm nyomatékot, akkor egy átlagos terepjáróban elpusztíthatatlan lesz. De honnan vegyenek 1000 Nm-es motort? Sehonnan – ezért építettek maguknak egyet.

Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 43
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 44

Ebben az autóban nincs gyenge láncszem

Ebben az autóban nincs gyenge láncszem

Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 30
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 23
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 24
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 25
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 26
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 27
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 28
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 29
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 31
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 32
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 33
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 34
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 35
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 36
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 37
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 38
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 39
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 40
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 41
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 42
Fotó megosztása:

Első körben vásároltak egy Toyota VDJ76 LandCruiser GXL-t, 4,5 literes, nyolchengeres dízelmotorral. Ez 205 lóerőt és 430 Nm-t ad le – elég szerény, de legalább vannak benne tartalékok. Kezdetnek nagyobb Garrett turbófeltöltőt, új nyomáscsökkentő szelepet, olajhűtőt és töltőlevegő-hűtőt építettek be. Nagyobbra cserélték a légszűrőházat, amibe nemesacél sznorkelen keresztül juttatják a motort tápláló levegőt. A kipufogórendszer 80 milliméter átmérőjű csövekből áll. A módosítást új motorvezérléssel fejelték meg. Amikor fékpadra tették a felpaprikázott motort, 273 lóerőt és 745 Nm-t mértek a keréknél – a tengelykapcsoló tehát legalább 1000 Nm-t vitt át, méghozzá gond nélkül.

Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 85
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 86

Ebben az autóban nincs gyenge láncszem

Ebben az autóban nincs gyenge láncszem

Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 41
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 23
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 24
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 25
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 26
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 27
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 28
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 29
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 30
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 31
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 32
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 33
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 34
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 35
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 36
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 37
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 38
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 39
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 40
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 42
Fotó megosztása:

Ezzel akár a végére is érhetett volna a munka, ám a srácok vérszemet kaptak, és olyan látványos átalakításba fogtak, amit bármely neves tuningműhely örömmel a nevére venne. A küszöbvédő rudakba például lézerrel vágták bele a Blusteele nevét, speciális kengururácsot és tetőcsomagtartót szereltek fel, és ahol csak tudtak, LED-fényeket helyeztek el – a Land Cruiser éjjel majdnem úgy néz ki, mint egy karácsonyfa, mint egy nagyon csillogó karácsonyfa.

Ezt követte a speciális hátsó lökhárító, amire dupla pótkeréktartót rögzítettek. Ezek két oldalra kihajthatók, így a csomagtérajtón keresztül könnyen hozzáférhetünk a raktérben kialakított fiókos tárolórendszerhez, amely többek között egy hűtőszekrénynek is otthont ad. Elöl, az utastérben mobil hűtődobozt, erősebb audiorendszert és – a kényelmesebb használat érdekében – hosszabb sebességváltó kart építettek be.

Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 127
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 128

Ebben az autóban nincs gyenge láncszem

Ebben az autóban nincs gyenge láncszem

Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 38
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 42
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 41
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 40
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 39
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 37
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 36
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 35
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 34
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 33
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 32
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 31
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 30
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 29
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 28
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 27
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 26
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 25
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 24
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 23
Fotó megosztása:

Senki nem hibáztatta volna a Blusteele csapatát, ha a Survivor tengelykapcsoló nehezen kezelhető, fáradságosan kinyomható darab lenne, de nem az. Olyannyira, hogy a cég tulajdonosa hétköznapi mászkálós autónak használja a Land Cruisert – erről tanúskodik a hátsó ülésre beszerelt gyerekülés is.

Igazi személyiségét persze terepen tudja megmutatni az autó: a hatalmas nyomatéknak köszönhetően a sebességváltó bátran maradhat második vagy akár harmadik fokozatban, a tengelykapcsoló játszva megoldja a helyzetet.

Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 169
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 170

Ebben az autóban nincs gyenge láncszem

Ebben az autóban nincs gyenge láncszem

Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 31
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 23
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 24
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 25
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 26
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 27
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 28
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 29
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 30
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 32
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 33
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 34
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 35
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 36
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 37
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 38
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 39
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 40
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 41
Ebben az autóban nincs gyenge láncszem 42
Fotó megosztása:

Miután jól vizsgázott, a kuplungszettet ma már bárki megvásárolhatja a J76-oshoz – ha a két és félszeresére növelt nyomatékkal elbírt, sziklaszilárd eleme lesz bármely gyári kivitelű Land Cruisernek is.