Ha elérhető árú, veterán hobbiautót keresünk magunknak, akkor a szocialista éra típusai kézenfekvő választásnak tűnnek. Még kifoghatóak olcsón vállalható darabok, de ha kész csomagot akarunk, vagy esetleg az oldtimer, muzeális minőség a cél, akkor garantáltan milliókat kell befektetnünk.

A Vaz 2101-es Zsigulik ára rozsdamentes állapotban bőven egymillió forint felett van, a dupla lámpás ezerötösök pedig még drágább árkategóriába esnek. A legszebb rekorderek elérhetik a 4-5 milliós árszintet. Nem véletlen, a Lada mindig is kiemelkedett a kínálatból, a kor vágyott tárgya volt, és ez lecsapódik a mai helyzetben is. 

De ugyanilyen árnövekedés igaz a Trabantokra, a Wartburgokra, a Polski Fiat 126p-re, a Skodákra, egy márka azonban kivételt képez, méghozzá a Dacia. Az újkorában itthon is nagy példányszámban futó 1300/1310-esekből mindössze 17 darab keres új gazdát itthon, tehát a kínálat nem túl bőséges.

Ebből arra következtethetnénk, hogy a ritkaságuk felnyomja az árat, de erről szó sincs. Az egész kínálat legdrágább darabjai sem érik el az egymilliós ársávot! A legtöbbet, 850 ezret a képeken látható, fehér 1310-esért kérnek. 

Dacia 1300/1310

Romániában 1969-től 2004-ig, 1 959 730 darabos szériában gyártott családi autó, a Renault 12 licencmodellje. Az 1300-as típuson belül ez az 1310 L változat egy kései modell, 1995-1999 között készült. Volt belőle kombi, ötajtós ferdehátú, valamint hátul hajtó és 4×4-es pickup is.

 

42 600 kilométert futott,1989-es évjáratú darab, és láthatóan enni lehetne a padlólemezről, egy rozsdafolt nincs, mintha most gurult volna ki a gyárból. A leírás alapján muzeális minősítéssel rendelkezik, egy hasonló állapotú Lada garantáltan négyszer ennyit érne. 

Az öreg Dacia sosem lesz drága kincs Magyarországon? 1Az öreg Dacia sosem lesz drága kincs Magyarországon? 2Az öreg Dacia sosem lesz drága kincs Magyarországon? 3

Erre mondhatjuk, hogy fiatal, a korai évjáratok mindig az értékesek. Mégis, az 1975-ös, tehát igen korai 1300-asért sem kérnek többet 480 ezer forintnál. 

Az öreg Dacia sosem lesz drága kincs Magyarországon? 4

Szinte még teljesen Renault ez a korai Dacia 1300-as, legalábbis az eladó leírása szerint. 480 ezerért csodás múltidéző darab