Csehország, 1935. A Škoda a szeptemberi Prágai Autószalonon mutatja be a gyár új fejlesztését: a kor szellemét követő, különösen áramvonalas járművet. Észak-Amerikától Franciaországig ilyen autók készültek akkoriban, a Škoda azonban saját szája íze szerint nyúlt a témához.

Ennél izgalmasabb Škodát nem láttál még 1
Ennél izgalmasabb Škodát nem láttál még 2

Ennél izgalmasabb Škodát nem láttál még

Ennél izgalmasabb Škodát nem láttál még

Ennél izgalmasabb Škodát nem láttál még 10
Ennél izgalmasabb Škodát nem láttál még 11
Ennél izgalmasabb Škodát nem láttál még 12
Ennél izgalmasabb Škodát nem láttál még 13
Ennél izgalmasabb Škodát nem láttál még 14
Ennél izgalmasabb Škodát nem láttál még 15
Ennél izgalmasabb Škodát nem láttál még 16
Fotó megosztása:

A tanulmányautót kétliteres, négyhengeres boxermotor hajtotta, amelyet a hátsó tengely elé építettek be, hogy mélyebbre tolhassák a tömegközéppontot. A vízhűtéses blokk teljesítménye elérte az 55 lóerőt, ami az áramvonalas karosszériának (Cw 0,37) köszönhetően 130 km/órára volt elég. A váltó négyfokozatú, félautomata (robotizált) rendszerű elektromágneses egység volt.

Ennél izgalmasabb Škodát nem láttál még 17

Az autó soha nem került gyártásba, ám a 935 Dynamic tanulmány számos későbbi szériamodellt megihletett. Még egy raliautó is készült belőle, kétüléses változatban, kompresszoros motorral, ám ebből sem lett semmi. A versenyautó prototípusa nyom nélkül elveszett, a világ egyetlen 935 Dynamic tanulmányának sorsát azonban végig nyomon követte a gyár. A koncepcióautót 1939-ben eladták egy gyűjtőnek, majd a hatvanas években, a gyári múzeum megalapításakor visszavásárolták tőle.