A szuperautók harcát az 1980-as évek második felében a Porsche és a Ferrari rivalizálása határozta meg. Előbb a németek mutatták be a 959-est: 1986-os leleplezésekor ez volt a világ leggyorsabb sorozatgyártású autója, a 2,85 literes ikerturbós hathengeres motor 444 lóereje 3,6 másodperc alatt repítette 0-ról 100 km/órás sebességig az autót.

317 km/órás végsebessége azonban csak egy évig jelentett rekordot. A Ferrari a márka 40. születésnapját megünnepelve ugyanis előrukkolt az F40-nel. Az utolsó, még Enzo Ferrari életében elkészült 478 lóerős olasz sportkocsi 323 km/órás végsebességével ugyan lenyomta a Porschét, de csak 3,8 másodperc alatt tette meg a százas sprintet. Valószínűleg emiatt senki sem szomorkodott akkoriban, hiszen a 2,9 literes ikerturbós V8-as motor és a nyers vezetési élmény mindenért kárpótolt.

A két ikonikus modell története ismét keresztezi egymást egy árverés formájában. Az RM Sotheby’s aukciósház március 6-7-i Amelia Island-i rendezvényén kalapács alá kerül egy-egy példány mindkét modellből. Az árversenyt várhatóan a Ferrari fogja nyerni, de a Porsche is esélyes: a kilométeróra állása szerint csak 9369 kilométert mentek vele, mióta elhagyta a gyárat 1987-ben.

Egymillió dolláros kérdés: Porsche 959 vagy Ferrari F40? 1

A képre kattintva galéria nyílik

A kívül ezüst, belül szürke bőrborítást kapott autó a gyárat fűthető ülésekkel hagyta el, de a később Amerikába került kocsit későbbi tulajdonosai olyan extrákkal szerelték fel, melyeknek köszönhetően minden korábbinál alkalmasabbá vált a 959-es a versenypályák használatára. Többek között öt pontos biztonsági övet, továbbfejlesztett felfüggesztést, bukókeretet, jobb felniket és gumikat is kapott a Porsche, összesen fél millió dollár értékben. Az utcán is használható versenygép várhatóan 1-1,25 millió dollárért (310-388 millió forintért) cserélhet gazdát.

Egymillió dolláros kérdés: Porsche 959 vagy Ferrari F40? 2

A képre kattintva galéria nyílik

Az F40 öt évvel fiatalabb: az 1992-ben gyártott olasz gép az amerikai szállítmány 199. darabja a 213-ből. Kilométerórája szerint ebben az autóban is alig van több 20 és fél ezer kilométernél, ám ellenben a Porschével, ezt a Ferrarit szinte teljes egészében a gyári állapotában hagyták. A szakértők szerint várható kikiáltási ára 1,2-1,4 millió dollár (372-434 millió forint) lesz.

Forrás: Carbuzz